תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז הלל לקידום למידה – אבחון דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז הלל לקידום למידה והמוקדים העיקרים של עבודתו

מרכז הלל לקידום למידה שהוקם בשנת 2005 נועד להעניק מענה לתושבי בני ברק והסביבה הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה או תופעות פסיכולוגיות חמורות שעלולות להתעורר מחוסר טיפול בבעיות אלה. מרכז הלל מתפקד קודם כל בתור המקום המאפשר לתלמידים וגם למבוגרים לממש את הפוטנציאל הלימודי שלהם. מרכז הלל פועל מתוך אמונה כנה בכך שכל אחד יכול להצליח – אם עוזרים לו להתמודד עם בעיותיו ומספקים לו שיטות לימודיות המותאמות לו באופן ספציפי. מרכז הלל לקידום למידה מלווה את תלמידיו לכל אורך הדרך, מספק להם תמיכה נפשית וגם פרקטית, על יד עזרה בקבלת הקלות במבחני הבגרות ועוד. התהליך הטיפול במרכז הלל לקידום למידה מתחיל קודם כל באבחונים איכותיים ומדויקים. במרכז הלל ניתן למצוא את שיטות האבחון המתקדמות והאיכותיות ביותר, שמספקות תשובות מדויקות ביותר ומאפשרות להתאים את הטיפול הנכון ביותר ואת הגישה הלימודית הנוחה ליכולות של הלומד, על מנת להפיק ממנו את המקסימום.

מהו אבחון דידקטי ומה הוא נותן?

אבחון דידקטי זוהי השיטה העיקרית שבעזרתה מאבחנים כיום לקויות למידה. אבחון דידקטי מתבצע על ידי איש חינוך שעבר הסמכה לבצע אבחון דידקטיים. אורכו של אבחון דידקטי הינו חמישה-שישה מפגשים שבמהלכם המאבחן משוחח עם התלמיד ובודק את היכולות שלו בארבעה תחומי לימוד עיקריים שמהווים את הבסיס ללימודי בית ספריים כיום: קריאה, כתיבה, חשבון, שפה זרה. על ידי בדיקה של יכולות לימודיות בתחומים אלה, ניתן להבין האם הילד סובל מלקויות למידה, או פשוט לא משקיע מספיק בלימודיו. האבחון הינו כה ארוך ומתפרש על כמה וכמה מפגשים על מנת להבין את ההבדל הזה ולגלות את האמת. אבחונים דידקטיים מתבצעים כיום באזורים ובארגונים שונים ברחבי הארץ. אחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת המוסד הינם: שיהיה מאושר על ידי משרד החינוך (אחרת תוצאותיו לא יתקבלו בבית הספר) ושביצוע אבחון דידקטי אכן יהיה בתחום ההתמחות של המקום. מרכז הלל לקידום למידה הינו בדיוק המקום המתאים לשם כך באזור מרכז הארץ.

אבחון דידקטי במסגרת מרכז הלל לקידום למידה

מרכז הלל לקידום למידה הוקם על ידי עזריאל ענגל שהינו מורה ומאבחן דידקטי במקצועו. זה מכריע את החשיבות של אבחון דידקטי במוסד זה. אבחון דידקטי במרכז הלל לקידום למידה הינו איכותי ומושקע, בעזרתו ניתן לקבל את התוצאות המדויקות והאמיתיות ביותר. משום שקידום למידה זוהי המטרה העיקרית של המרכז, ההורים יכולים להיות רגועים שהילדים שלהן לא יקבלו הקלות שלא מגיעות להם, אלא להפך – המומחים שבמרכז הלל יעשו את כל מה שביכולתם על מנת להפיק את המקסימום מיכולות הילדים המגיעים למרכז לאבחון ולטיפול. אבחון דידקטי ברמה גבוהה זהו השלב הראשון של דחיפת תלמידים בעלי לקויות למידה למצוינות. הצוות של מרכז הלל לקידום למידה מאמין שכל ילד יכול להצטיין, אך חלק זקוקים לעזרה והכוונה על מנת לעשות זאת, משום שהיכולות הטבעיות שלהם שונות משל שאר הילדים בגילם. בעזרת אבחון דידקטי ולאחריו טיפול במסגרת מרכז הלל לקידום למידה ניתן לעזור לילדים להפיק את המרב.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה