תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון BRC – מה הוא בודק בכלל?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אין הורה במדינה שלא שמע על תופעת בעיות הקשב והריכוז בילדים. ישנן לא מעט דעות בנושא כיוון שמדובר בתופעה נרחבת שלא ניתן להתעלם ממנה. ישנם כאלה שמאשימים את המבחנים המודרניים שגורמים להערכת יתר של התופעה ואחרים טוענים כי בכולנו ישנן הפרעות קשב וריכוז בדרגות שונות. ישנם הורים שטוענים כי לא ניתן באמת לסווג ילד ככזה שסובל מבעיות קשב וריכוז כי כאלו כל הילדים והורים אחרים לעומת זאת מצטערים שלא אובחנו בעצמם ככאלה בזמן שכן ייתכן שהיו מצליחים להגיע הרבה יותר רחוק. במאמר זה נסקור בקצרה סוג מתקדם של בחינה לאיתור הפרעות קשב וריכוז שנקראת אבחון BRC. מדובר על הטכניקה המתקדמת ביותר שניתן למצוא היום בתחום. קראו בעיון, זה עלול לשנות לילדים שלכם את החיים לטובה.

מה הוא אבחון BRC ובמה הוא שונה ממבחנים אחרים?

ייתכן שילדכם כבר הופנה לערוך בחינה מסוימת שבאה לבדוק את קיום ההפרעה. לעתים קרובות ילדים נשלחים מהר מדי לבחינות כאלו. אי לכך עליכם לדעת מראש האם ישנו בסיס של אמת בחשד ולא לשלוח אף ילד מהר מדי. לא כל ילד שהפריע מעט בשיעור צריך לעורר חשד באופן מיידי. אם זאת, במידה ואתם סבורים כי ישנו גרעין של יסוד להאמין כי אולי הילד שלכם אכן סובל מהפרעת קשב וריכוז, חשוב שתדעו לשלוח אותו לשיטת האבחון הנכונה והמוצלחת ביותר.

אבחון BRC שונה מאוד מהמבחנים הקיימים היום בשל העובדה כי זוהי שיטת האבחון היחידה שמסוגלת לספק תמונת מצב עדכנית ומקיפה בצורה האמינה ביותר והמעמיקה ביותר. אבחון BRC לא מתייחס לבעיות קשב וריכוז כאל יחידה אחת, כאל מקשה. אבחון זה מתייחס לסוגים שונים של קשב וריכוז וכן למידתיות של הבעיות. מלבד זאת, אבחון BRC מציג גם מבחנים שמיעתיים מלבד המבחנים החזותיים. זוהי טכניקה שבמקום לסווג את הילד כבעייתי, יכולה לאפיין ולהבדיל בין הקשיים. ייתכן שילד אחד לא יוכל להפיק את המרב מקריאה עצמית אבל במידה ויהיה נוכח בהרצאה או בשיעור מסוים, יזכור את כל המידע עד לפרט הקטן ביותר.

יתרונות נוספים

מלבד כל שצוין לעיל, חשוב לדעת כי הדוחות שמתקבלים בתום אבחון BRC מציגים פרופיל קוגניטיבי מפורט מאוד שמושווה לאחר מכן לנתונים שנאספו מנבדקים אחרים בני אותו גיל, מין ומספר שנות לימוד. כל הקלינאי שבודק את הדוחות יכול לבנות תמונה מעמיקה ורחבה יותר אודות הנבדק לפני שיחרוץ את גורלו מהר מדי כמו שקורה בשיטות האחרות. היופי של אבחון BRC הוא שהוא מיישר קו עם התפיסה שהולכת ותופסת תאוצה כי הפרעות קשב וריכוז הן בעיות מורכבות מאוד שלא ניתן להתייחס אליהן באופן כללי וכי יש לתת את הדעת על מידת החומרה ולאפיין כל בעיה באופן פרטני לפי הסוג הספציפי שלה. כיום אבחון BRC היא הטכניקה היחידה שמתייחסת לבעיה בצורה כזו.

למי זה מתאים וכיצד זה מתבצע?

כל מי שמלאו לו שש שנים ושצבר מיומנויות קריאה בסיסיות הינו כשיר על מנת לעבור אבחון BRC . מדובר על שיטת אבחון מתקדמת ומודרנית שמתבצעת על ידי מערכת ממוחשבת. את המערכת מפעילים בעזרת מסך מגע ולאחר חמישים דקות של ביצוע מטלות ומבחנים שונים מאספים הנתונים והם מושווים כפי שציינו לנתונים שנאספו למאגר נתונים שמכיל פרטם על נבדקים אחרים מאותו רקע (גיל ומין זהים ומספר שנות לימוד זהות). לאחר שמתקבל הדו”ח המקיף עם נתוני ההשוואה הוא מועבר לאיש מקצוע מתחום הפסיכולוגיה הקלינית שעבר התמחות בקריאת דוחות כאלו וזה האחרון כותב דו”ח הערכה מפורט, מעמיק וקפדני אודות הנבדק.

בסופו של דבר נערכת פגישת משוב עם ההורים של הנבדק, או עם הנבדק עצמו במידה ומלאו לו 18 שנים והתמונה הכוללת נחשפת. בפגישה זו מועברים כל הנתונים הרלוונטיים, ישנה התייחסות לכל אספקט ואספקט וכמובן התייחסות ליכולות לא פחות מהקשיים. אבחון BRC לפיכך הוא כיום השיטה שמספקת את התמונה ואת נקודת המבט הרחבה ביותר בתחום הפרעות הקשב והריכוז.

התפקודים שנבדקים

במהלך אבחון BRC נבדקות יכולות ויסות עצמי ולמידה מטעויות, יכולות של קשב מתמשך, זיכרון לטווח קצר וארוך, תפקודים סנסו מוטוריים, זמני תגובה, יכולת הערכת זמן ועוד ועוד. רק אבחון BRC מספק תמונת מצב מקיפה כל כך. אתם מוזמנים ללמוד עוד על הנושא על מנת שלא תמהרו לקבל החלטות מהירות בנושא גורלי כל כך. בהצלחה. 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה