תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה אהרוני – אבחון BRC

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אהובה אהרוני- מאבחנת, מאמנת ומטפלת אישית ללוקים מהפרעות קשב וריכוז ולקויות הלמידה השונות. /פורטל קשב וריכוז

רקע כללי:
אבחון BRC הינו אבחון נירו קוגניטיבי ממוחשב שמטרתו לספק מידע מהימן ומקיף בכל הקשור לתפקודי הקשב השונים. מטרת האבחון הוא לסייע במתן תמונת מצב מדויקת ותומכת, לגבי אופי הפרעת הקשב בעת בקבלת החלטות לגבי אופן הטיפול בהפרעות הקשב והריכוז במידה והתגלו. אהובה אהרוני הינה מאבחנת דידקטית להפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות ולקויות למידה, מורה להוראה מתקנת ומאמנת אישית לילדים, בני נוער ומבוגרים הלוקים בהפרעות קשב וריכוז, ולקויות הלמידה למיניהן. אהובה אהרוני בעלת השכלה וניסיון של שנים רבות כמורה בחינוך המיוחד ובליווי צמוד של המטופלים, החל מהשלבים הראשונים של האבחון ועד לשלב שבו המטופל חש כי הוענקו לו באמצעות אהובה כל הכלים על מנת להתמודד בכוחות עצמו עם הקשיים הנובעים מלקותו, לעקוף אותה, ולממש את מלוא היכולות הגלומות בו באופן מקסימאלי. אהובה אינה מרכז טיפולי גדול וממוסחר בו המטופל מקבל את התחושה שהוא בסך הכול לקוח. ביחד עם אהובה, המטופל מקבל תחושה של יחס אישי, ביטחון והגנה מהליווי הצמוד, סיוע בפתרון קשיים שמתעוררים בחיי היומיום, ומקבל אוזן קשבת ועצות מועילות בכול עת. הליווי הצמוד מעניק למטופל את התחושה שהוא אינו בודד בהתמודדות עם הלקות שלו מול מסגרות מנוכרות שאינן מודעת למצוקותיו. בנוסף ליחס האישי, אהובה מסתייעת בכלים מגוונים נוספים, מעבר לשיטות המסורתיות, כמו הקינסיולוגיה, תורה ברפואה האלטרנטיבית, המעניקה רבדים נוספים, עמוקים יותר, לטיפול בלקויות שהתגלו.

אבחון BRC:
אבחון BRC הוא כאמור אבחון נירו קוגניטיבי ממוחשב, שמטרתו סיפוק מידע מהימן ומקיף על כל תפקודי הקשב למיניהם. אבחון BRC מהווה פרמטר נוסף ותומך בעת ניתוח תמונת המצב הכוללת של המטופל , לשם בניית תוכנית טיפול המותאמת בדיוק לצרכיו. אבחון BRC בודק את יכולת הקשב המושתתת על ארבעה תפקודים: קשב מתמשך, הכוונת קשב, בקרת קשב וקשב סלקטיבי. הפגישות מורכבות מהיכרות ראשונית, איסוף המידע, והאבחון עצמו המתבצע באמצעות מערכת ממוחשבת בשתי פגישות נפרדות. משך כל אחד מחלקי האבחון הוא כעשרים דקות, ומספק מידע אובייקטיבי מקיף ומדויק על תפקודי הקשב למיניהם. ממצאי הדו”ח מציגים את נתוני הפרופיל הקוגניטיבי של המטופל דרך השוואה לנורמות, בהתאם לגיל ולהשכלה. התוצאות של האבחון תורמות לדיוק באבחנה, ומספקות אינפורמציה על מימדי חומרתה. אבחון BRC שונה מאבחון TOVA בכך שאבחון TOVA מתמקד בקשב המתמשך בלבד בניגוד לאבחון BRC הבוחן את כל מרכיבי הקשב, ובאופן מעמיק. חשוב להדגיש כי בדיקת BRC אינה באה במקום התייעצות עם רופא ומבדקים אחרים, אלא מהווה כלי עזר נוסף לאבחון. בתום המבדק נשלחות התוצאות לניתוח סטטיסטי, בפגישה הנוספת מתקיימת שיחת סיכום עם הנבדק או משפחתו, עם המלצות לגבי המשך הטיפול.

אבחון BRC: אבחון וטיפול באמצעות אהובה אהרוני
את הפרעות הקשב, הריכוז ולקויות הלמידה השונות יש לאבחן באמצעות מבדקים מקובלים, כדי שיהיה ניתן לאתר את הקושי בצורה ממוקדת ולטפל בקושי או בקשיים שנתגלו בהתאם לאופי הפרעת הקשב או הלקויות האחרות ועוצמת חומרתן. כמומחית בעלת ניסיון רב תחום האבחון, האימון והטיפול האישי, אהובה אהרוני מספקת את הליווי כבר בשלבי ניתוח הממצאים ועד להגעה לשלבים הסופיים בהם המטופל חש כי רכש מאהובה את כל הכלים הנחוצים לו בהמשך דרכו. שלבי האבחון מתבצעים על פני מספר פגישות והם הכרחיים כדי לאבחן באופן ממוקד את ההפרעה, על מנת ליצור תוכנית טיפולית המותאמת בדיוק לצרכים של המטופל. אבחון BRC אינו בא במקום המבדק הפסיכו דידקטי המהווה כתנאי להכרה של משרד החינוך בלקות, זאת בכדי לאפשר לתלמיד בעל הפרעות הקשב ולקויות הלמידה הקלות במבחנים ובמטלות השונות, הנקראות “התאמות”. השלב ההתחלתי בתהליך הטיפול חל בהכרה של המטופל ומשפחתו כי קיימת לקות. זהו הינו למעשה השלב הקשה ביותר לילד ולמשפחתו, וכמומחית בתחום, אהובה נותנת כתף תומכת ומסייעת בקבלת הידיעה באופן עדין, מחבק ותומך, באמצעות כלים ייחודיים של שימוש בקינסיולוגיה, שמהווה דרך הוליסטית אלטרנטיבית, המשלבת בין שרירי הגוף, הנפש והמוח על מנת ליצור שינויים בכל הביטי החיים. אהובה דואגת ללוות את המטופל לכל אורכה של הדרך החל משלב חשיפת ההפרעות, באמצעות שיטות מגוונות כמו ההוראה המתקנת ואימוני הקשב,שיחות, משחקי מילים והקינסיולוגיה, הרואה את הגוף והנפש כמקשה אחת, עד אשר המטופל לומד להאמין במעלותיו, לעקוף את מגבלתיו ולהתמודד בכוחות עצמו במטרה לממש בצורה מוחלטת את הפוטנציאל שבו.
נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה