תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה אהרוני – אבחון וטיפול בדלסקציה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אהובה אהרוני- אבחון וטיפול בדיסלקציה /פורטל קשב וריכוז

רקע כללי:
דיסלקציה היא אחת מלקויות הלמידה, אשר הבאה לידי ביטוי בשיבוש ההליכים הקוגניטיביים המיוחסים לכישורי שפה. זוהי לקות נוירולוגית ויש הרואים קשר הדוק בינה לבין הדיסגרפיה. אהובה אהרוני היא מאבחנת דידקטית, מטפלת אישית ומאמנת עבור ילדים, בני נוער ומבוגרים הסובלים מלקויות למידה למיניהן, ומהפרעות קשב וריכוז. אהובה בעלת השכלה וניסיון רב של שנים כמאבחנת, מטפלת בלקויות למידה וכמורה בחינוך המיוחד, המקנים לאהובה את יכולות האבחון והטיפול בהצלחה רבה, כאשר השיטה כוללת ליווי צמוד של המטופל ומתן תמיכה לאורך כל הדרך, עד למצב בו המטופל רכש את כל הכלים הנחוצים לו על מנת להתמודד בכוחות עצמו עם מגבלותיו. אהובה שונה ממרכזי הלמידה והמכונים למיניהם, בעובדה שעבורה המטופל אינו בסך הכול לקוח, המטופל בשיטת הסרט הנע, אלא אינדיבידואל המקבל את מלוא תשומת הלב הראויה לו. בנוסף לליווי הצמוד, התמיכה, מתן העצות בזמן אמת ותחושת המגננה, אהובה מעניקה נופך נוסף לטיפול באמצעות השימוש בקינסיולוגיה, תורה ברפואה האלטרנטיבית, אימון הגוף והמוח באמצעות שילוב של תנועה וחושים, המאפשר הרחבת טווח התנועה המנטאלית, ועידוד התהוות של מעגלים עצביים נוספים, המעניקים למצב של הגעה לתפקוד מנטאלי מקסימאלי.

דיסלקציה:
דיסלקציה היא כאמור לקות למידה מולדת הבאה לידי ביטוי בהפרעה בתהליכי עיבוד, ניתוח וארגון המידע הנחוצים לכישורי השפה. הדיסלקציה הינה הלקות הנפוצה ביותר מבין כל לקויות הלמידה, בדרגות חומרה שונות. דיסלקציה פוגעת בחמישית מן הגברים לעומת חמישה אחוזים מקרב הנשים. קיים קשר הדוק בין הדיסלקציה לדיסגרפיה, וחוקרים לא מעטים מתייחסים אליהן כשתי צורות ביטוי שונות של לקות אחת. תסמיני הלקות הן התקשות בתהליך הוראת הקריאה ביחס לאנשים בני אותו הגיל, ההשכלה ורמת המשכל. תהליך רכישת הקריאה עשוי להימשך מספר שנים, כשהקריאה תיוותר מקוטעת, רצופת שגיאות ואיטית. הדיסלקציה אינה חולפת עם הגיל, גם במידה וישנה הגעה לרמת קריאה סטנדרטית, ותמיד ישנו הקושי ביכולת לקשר בין הצורה החזותית של האות לבין הצליל שהיא מייצגת בשפה, כמו גם קשיים משניים של הבנת הנקרא ופיתוח אסטרטגיות למידה גבוהות יותר באמצעות ספרי לימוד וקריאת טקסטים, גורם המרחיב את הפער האקדמי בין הדיסלקטי ליתר בני שכבת גילו. הפער בין רמת המשכל לבין רמת ההישגים יוצר לא אחת תסכול ופגיעה בדימוי העצמי, גורם הגורר, ככדור שלג, קושי רגשי, חברתי והתנהגותי. הדיסלקציה איננה ניתנת לריפוי, אך באמצעות שיפור מיומנויות למידה ורכישת כלים לעקיפת הלקות, ניתן להימנע ולמזער את הנזקים המשניים עד להיעלמותן המוחלטת.

דיסלקציה: אבחון וטיפול עם אהובה אהרוני
השלב הראשון בדרך לטיפול בלקות הלמידה הוא שלב האבחון הדידקטי. ישנן לקויות למידה לא מעטות הכוללת גם הפרעות הקשב, ריכוז וההיפראקטיביות, והאבחון הינו חיוני על מנת לאתר את הלקות באופן מוחלט, הן לצרכי משרד החינוך, בו האבחון הדידקטי הוא תנאי להכרה בלקות ומתן הקלות במבחנים ובמטלות, וגם על מנת להתאים תוכנית לימוד ייחודית העונה בדיוק לצרכי המטופל. אהובה אהרוני מבצעת את האבחון הדידקטי בתהליך בין מספר פגישות, כשלאחריו אהובה מנתחת את ממצאי המבדק ובונה תוכנית טיפול על מנת לטפל בבעיות אשר אותרו. אחד האמצעים לטיפול בדיסלקציה היא ההוראה המתקנת, אשר בניגוד לשיטות הנהוגות במשרד החינוך, בו הילד צריך להתאים את עצמו לאמצעי ההוראה, כאן מתאימים את שיטת הלימוד לצרכיו הייחודיים של התלמיד. במהלך הטיפול באמצעות ההוראה המתקנת, אהובה מסתייעת במגוון רחב של אמצעי הוראה ואסטרטגיות למידה, דרך משחקי למידה, ופעילות גופנית תוך שילובם בתהליכי הלמידה הרגילים. ואולם, בנוסף להיותה של אהובה אהרוני מורה להוראה מתקנת באופן פרטני ברמה גבוהה, ומאמנת אישית, אהובה משתמשת גם בכלי ייחודי, הקינסיולוגיה, על מנת לטפל בלקות באופן יסודי ובאמצעים המעניקים רובד נוסף לאפקטיביות של טיפול. עבור אהובה כל מטופל הינו מכלול של תכונות, כישורים ויכולות, ומטרתה של אהובה הוא לנתב את המטופל אל הכישרונות הללו, להכיר בהם, לרכוש כלים על מנת לעקוף את לקותו, ולממש את הפוטנציאל החבוי, הגלום בו, באופן מרבי.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה