תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה שמיר – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אהובה שמיר – אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז 

במסגרת למעלה משלושים שנותיה במערכת החינוך בישראל, שנים שכללו גם עבודה מעשית בשטח ומפגש באופן קבוע עם תלמידים בגילאים שונים וגם למידה אקדמית בתחום החינוך, גיבשה אהובה שמיר, מהמובילות בארץ בתחום של אבחון דידקטי וטיפול בלקויות למידה, התמחות מיוחדת לעניין רב בנושא הפרעות קשב וריכוז – אבחון והתמחות במתן טיפול אישי בנושא זה.

את ניסיונה המעשי הרב במסגרות שונות של מערכת החינוך הרשמית בישראל, כמו גם ניסיונה האקדמי שכולל תואר מאסטר בתחום זה, יצקה שמיר לתוך שירות טיפולי בתחום זה, שמורכב מאבחון דידקטי ועריכת תוכנית פעולה אישית לכל מאובחן ומטופל. במסגרת התוכנית מטופלים ומוענקים כלים להתמודדות עם תופעות של הפרעות קשב וריכוז על רמותיהן וסיווגיהן השונים, מתגבשת מערכת של הוראה מתקנת, מתבצע טיפול ושיפור בעיות זיכרון והקניית מיומנויות למידה נקודתיות לתלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז.
 

לפני הכל – מהן למעשה הפרעות קשב וריכוז? 

הפרעות קשב וריכוז הינו שם כולל לקשת רחבה ומגוונת של הפרעות שונות שמקורן זהה – התפתחות פתולוגית לא תקינה של מערכת העצבים המרכזית. הפרעות אלו באות לידי ביטוי ברמות שונות אצל אנשים רבים – כאשר כיום קיימת מודעות לאבחון מוקדם של הפרעות קשב וריכוז – עוד בשלב הגן ובית הספר, לצד טיפול גם במבוגרים שלא עברו אבחון בעבר ומתמודדים במשך שנים עם סימני שאלה רבים בקשר לכישוריהם וליכולות הלמידה והשתלבותם במערכות מקצועיות.

בין התסמינים הנפוצים של הפרעות קשב וריכוז ניתן למצוא התקפים אימפולסיביים, חוסר ריכוז, היפראקטיביות, מעבר מהיר בין נושאים, שיחות, מעשים וכו’, חוסר יכולת להתנהל במערכת חברתית ולקויות למידה רבות שנובעות מהפרעות אלו.

עם הגברת המודעות לנושא הפרעות קשב וריכוז בשנים האחרונות, מתגלים המספרים האמיתיים וסדר הגודל של התופעה הזו. כיום ידוע כי הפרעות קשב וריכוז הן השכיחות ביותר מתוך כל ההפרעות הקוגנטיביות ולמעשה קרוב ל-10 אחוזים מכלל האוכלוסיה בעולם סובלת מהפרעות קשב וריכוז בדרגה כלשהי. באופן טבעי, הפרעות אלו משבשות את מהלך החיים התקין בתחומים רבים – לימודים, עבודה, מערכות יחסים, חברה, משפחה ועוד.

שיטת אהובה שמיר לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז 

במסגרת לימודיה האקדמיים וניסיונה המקצועי גיבשה אהובה שמיר שיטת אבחון דידקטי המוכרת על ידי משרד החינוך. במסגרת אבחון זה מבצעת שמיר מפגשים אישיים עם המטופל כמו גם מבדקים הקובעים את סוג ההפרעה ואת רמותיה. בין מטופליה ניתן למצוא ילדים ובני נוער, תלמידים בחינוך מיוחד וגם מבוגרים שזקוקים לסיוע בהתמודדות עם תופעות קשב וריכוז. לאחר האבחון שכולל תצפיות, מפגשים אישיים, מבחנים ומבדקים שונים והפעלות מקיפות, עורכת שמיר תוכנית פעולה מדוקדקת שמותאמת באופן אישי לאותו מטופל ולבעיותיו.

תוכנית העבודה הזו באה לתת כלים יעילים להתמודדות עם בעיות קשב וריכוז ולהביא לשיפור רמת הקשב ואיכותו, עידוד חשיבה עצמאית, שיפור יכולת הריכוז, שיפור הזיכרון והקניית כלים לשיפור מיומנויות הלמידה. במסגרת זו משלבת שמיר גם כלים טכנולוגיים ואמצעים מתוך הרפואה המשלימה. בנוסף, בתוכנית שותפים גם הוריו ומוריו של המטופל מתוך מחשבה שגם לסביבה יש יכולת לסייע בהתקדמות ובשיפור יכולותיו של התלמיד.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה