תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

באוניברסיטת בר-אילן – קורסים בתחום לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

היחידה להשתלמות והדרכה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, מציעה מגוון קורסים למורים, מטפלים, מאבחנים ועוד, המעוניינים להתמחות בנושא. הקורסים מועברים על ידי מיטב המומחים בארץ. לא אחת משולבים בקורסים מספר מומחים, כדי להרחיב ככל הניתן את המידע המועבר למשתלם. דרכי ההוראה בקורסים מגוונות, והם כוללים לבד מהוראה פרונטאלית גם הדגמות, סימולציות, דיונים, עבודה בקבוצות ועוד. חלק מהקורסים נערכים במרוכז, בחופשת הקיץ, חלק לאורך שנת הלימודים, חלק מספר שעות מורחב וחלק מספר שעות מועט אחת לשבוע.

ההשתלמויות מזכות בגמולי השתלמות בהתאם להנחיות גף השתלמות של משרד החינוך. ההשתלמויות מוכרות כלימודי חובה על ידי קרנות ההשתלמות לעובדי הוראה. חלק מהקורסים מתחילים בחודש יולי הקרוב וחלק באוקטובר, לאחר החגים.

בין הקורסים ניתן למצוא קורסים שמתמחים בלקויי למידה, כמו הוראת אנגלית ללקויי למידה, אבחון וטיפול בקריאה וכתיבה, ואבחון וטיפול בלקויי למידה בחשבון. כמו כן ישנו קורס להכשרת מאמנים אישיים לבעלי לקויות למידה. קורס זה מיועד למאמנים בלבד, המעוניינים להתמחות בתחום לקויות למידה. אימון ילדים בכלל ואימון ילדים עם הפרעות קשב וריכוז בפרט הוא תחום חדש. עם זאת, מאמנים רבים, מודעים כיום לחשיבות הרבה בטיפול באימון בילדים עם הפרעות קשב וריכוז. במהלך האימון ניתן לעסוק בתחומים שבהם מתקשים ילדים אלו, כמו הקניית מודעות, ניהול זמן והחשיבות של הצבת סדרי עדיפויות. במהלך הקורס ניתנים כלים להעצמת הילדים בתחום פיתוח כישורים חברתיים ומעורבות חברתית. כמו כן יועלו במהלך הקורס סוגיות שעוסקות בהיבט החוקי של אימון קטינים, יחד עם דילמות המאפיינות את הטיפול בהם. הקורס מיועד רק למאמנים מוסמכים, שלהם ניסיון בעבודה עם ילדים. קהל היעד של המאמנים אמור להיות ילדים מגיל עשר ומעלה. מנחת הקורס היא לירון בן דוד, מחלוצת המאמנים בילדים בארץ, שלה ניסיון באימון מאות ילדים.

קורסים נוספים מתמקדים בהכשרות מומחים לתחומים שונים של ההוראה המתקנת, כמו הכשרת מומחים למוכנות לכיתה א’, הכשרת מומחים להוראה מתקנת לבית הספר היסודי, והכשרת מומחים להוראה מתקנת לחטיבת הביניים ובית הספר התיכון.

קורסים נוספים עוסקים בהבנה הכללית של עולם לקויי הלמידה; קורס אחד מתמקד בפענוח ציורים ועוסק בהבנת ילדים ומתבגרים באמצעות הציורים שלהם. קורס נוסף – לשנות באמ”ת – עוסק בהעצמה רגשית והתנהגותית של ילדים ומתבגרים. בקורס זה, לדוגמה מתמקדים המשתלמים בנושאים כמו ויסות רגשי לטיפול בבעיות אלימות, חרדה – משמעותה והטיפול בה, קשיים חברתיים ועוד. במהלך הקורס ילמדו עקרונות להתערבות התנהגותית קוגניטיבית, ויוענקו כלים לשינוי דפוסי חשיבה כדי  ליצור שינוי ברגש וכתוצאה מכך בהתנהגות. עקרונות העבודה יותאמו לילדים ולמתבגרים, בהתאם לשלבי ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מופיע בקטגוריה: קורס אבחון דידקטי

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה