תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

בדרכי – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

“בדרכי”- הדרך להצלחה בלימודים ובחיים

“בדרכי” הוא מרכז שהוקם על מנת לאפשר מרחב לימודי עוטף באווירה חינוכית חיובית. המרכז מאמין שלכל תלמיד מגיע לממש את הפוטנציאל שלו, על כן יש לתת תשומת לב מיוחדת לכל תלמיד ותלמיד. ככלל,מערכת החינוך הקיימת היום אינה מותאמת לעבודה עם תלמידים בעלי ליקויי למידה, קשיי קשב, קשיים רגשיים וצרכים שונים מן המקובע והממוצע. הדבר יוצר תסכול אדיר אצל ההורים שלא מצליחים לתת מענה ראוי לילדיהם הסובלים מהלחץ שמופעל עליהם בבית הספר. “בדרכי” פותח את דלתותיו לכל אותם תלמידים בגילאי התיכון ועד גילאי האוניברסיטה במטרה ללמדם שאין מטרה או רצון שלא ניתן להגשים. כל אחד יכול להצליח! השאלה היא באיזו דרך.

טיפול רגשי

טיפול רגשי הוא טיפול שנועד לעזור לאדם לעשות שינויים בחייו תוך מודעות לקונפליקטים ולקשיים המעכבים אותו. ישנם סוגים רבים של טיפול רגשי כאשר נשים דגש על טיפול רגשי לילדים. טיפול רגשי הוא כלי נפלא ועוצמתי ביותר המחולל נפלאות בנפשו של הילד והמתבגר. טיפול רגשי מאפשר לכל נער ונערה בעלי צרכים מיוחדים להיות במרחב מכיל בו נותנים מקום והתייחסות מקצועית לקשיים הרגשיים אותם הוא חווה בתהליך ההתפתחות.

טיפול רגשי לילדים מלווה כמובן עם הדרכה להורים על מנת לא להשאיר אותם מחוץ לתמונה. התבגרות בצל ליקויי למידה או הפרעות קשב וריכוז אינה דבר פשוט כלל ועיקר. ההשלכות הן רבות, ולא על ההישגים הלימודיים בלבד אלא על כל המישור החברתי ורגשי. נער, שאינו מקבל את התשומת לב המיוחדת לה הוא זקוק עקב בעיית דיסלקציה או דיסגרפיה למשל עלול לחוש, ככל שהזמן עובר כחריג, נחות ולא מוצלח.

טיפול רגשי מטרתו למנוע תחושות קשות אלו ובאופן המותאם לילד לעזור לו לשחרר את העומס הרגשי אותו הוא סוחב על גבו. לא תמיד הילד מסוגל לדבר עם הורי על מה שמציק לו, אם זה מבושה או פשוט מכיוון שאינו מסוגל לתרגם את תחושותיו ורגשותיו. בעל מקצוע מיומן יכול לייצר מרחב אוייבקטיבי ונעים עבור הילד, בין אם דרך שיחה, עבודה באומנות ויצירה, מוזיקה או כל כלי אחר שייתן לילד תחושה של חופש להיות מי שהוא.

חשוב לציין שהילד הוא לא הנשכר היחידי מסוג כזה של טיפול רגשי. ההורים המודאגים מקבלים הדרכה וליווי גם כן לאורך ההתפתחות של ילדם. להורים, התחושה שעוד מישהו מסוגל לראות את מה שעובר עליהם היא מתנה יקרה מפז. ההורה יכול להרגע ולסמוך עך בעל המקצוע שינחה אותו ואת ילדו להגיע למקום שליו ובריא יותר. אין זו בושה כלל לגשת לבעל מקצוע העוסק בטיפול רגשי, נהפוך הוא, לטווח הרחוק זוהי הבחירה הבוגרת והנכונה ביותר עבור כל הנוגעים בדבר.

טיפול רגשי – זו לא בושה לבקש עזרה

במרכז “בדרכי” שמים דגש רב על הדימוי העצמי של האדם  והתלמיד בעל ליקוי הלמידה וצרכים מיוחדים  . להיות תלמיד טוב הוא תוצר נלווה של ערך וביטחון עצמי גבוה שנרכש במהלך טיפול רגשי. בעל מקצוע צמוד לתלמיד מכוון ליצירת שינוי חיובי בכל תחומי חייו של הנער. ההצלחה בתחום הלימודי תניב גם שיפור ניכר במערכות היחסים של התלמיד עם הוריו, חבריו וסביבתו הקרובה. הצלחה היא התחושה אליה טיפול רגשי שואף להגיע אליה, אמונה בעצמי שאין להחליפה בדבר.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה