תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

בדרכי – התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

“בדרכי”- מרכז למידה ותמיכה ייחודי3

“בדרכי” הוא מרכז ליווי חינוכי לתלמיד התיכון, החייל והסטודנט, השם לו למטרה להביא כל תלמיד למיצוי הפוטנציאל שלו, והחשוב מכל- להאמין בעצמו.  במרכז ניתן לקבל מענה על בעיות הנובעות מלקות למידה. צוות מקצועי ומנוסה אחראי על פענוח של אבחון כל תלמיד, ולאחר מכן על בניית תוכנית לימודים אישית תוך הקנייית כלים והפיכת הקושי ליתרון בהמשך הדרך. לקות למידה היא תופעה נפוצה ביותר כיום והמרכז רואה עדיפות עליונה לבניית דימוי עצמי חיובי של התלמיד בעודו לומד להכיר את לקות הלמידה שלו.  אחת התופעות השכיחות מכולן היא הפרעת קשב וריכוז המאובחנת אצל בין 5% ל- 10% מהאוכלוסייה. ישנם עוד רבים אשר סובלים מההפרעה אך אינם מאובחנים.

הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז מופיעות לרוב כבר בילדות, אך הפרעה זו אינה נחלתם של הילדים בלבד. הפרעות קשב וריכוז שאינן מאובחנות ומטופלות בגיל צעיר יופיעו גם בחיים הבוגרים. פעמים רבות, תלמיד שיש לו לקות של הפרעות קשב וריכוז לומד לעקוף או לפצות על ההפרעה בדרכים אחרות. חשוב לציין: הפרעות קשב וריכוז אינן קשורות לרמת האינטילינציה של התלמיד.

מומלץ ביותר ללכת לאבחון בזמן הגילוי של הפרעות קשב וריכוז, בשלב מוקדם בו לא התפתחה בילד תחושה שמשהו לא כשורה אצלו. בעבר, לא הייתה כלל מודעות לתחום של הפרעות קשב וריכוז ותלמידים רבים נאלצו לחוות עונשים, יחס לא הולם ובעיקר חוויה של כישלון במסגרת הלימודים. היה נוח לפטור את הקושי של התלמיד במחי יד במילה המסכמת והמקטלגת: “היפראקטיבי”. כיום, המודעות לנושא של הפרעות קשב וריכוז הולך וגדלה ויותר ויותר תלמידים מקבלים את העזרה לה הם זקוקים.

הפרעות קשב וריכוז באות לידי ביטוי בקושי להתמקד בגירוי אחד. ישנה תחושה שכיחה של הצפה במידע מהסביבה. ביטויים אילו משפיעים רבות על האופן שבו התלמיד תופס את עצמו. הפרעות קשב וריכוז מביאות במרבית מן המקרים לקשיי למידה ומכאן שפגיעה בהשגים הלימודיים היא תוצאה ידועה מראש. תלמיד אשר מקבל ציונים גרועים, מתקשה לשבת שעות ארוכות בכיתה, ננזף פעמים כה רבות על ידי המורה או הגננת עתיד לחוש בנחיתות מול חבריו.  

הפרעות קשב וריכוז- אבחון וטיפול

מערכת החינוך כיום אינה מותאמת לטיפול בקשיי למידה או הפרעות קשב וריכוז בפרט. הכיתות מאוכלסות יתר על המידה והלחץ שמופעל על התלמידים להצלחה בבחינות הוא עצום.  במרכז “בדרכי” ניתן לקבל מענה בתחום ליקויי למידה הנגרמות עקב הפרעות קשב וריכוז. בשימת לב מיוחדת לסוג ההפרעה ניתן לעזור ולתמוך בתלמיד בכל אשר יצטרך בתחום הלימודי. התוכנית הטיפולית תקנה לכל לומד כלים אישיים בהם יוכל להשתמש באופן עצמאי בכל דרכו בחיים. המטרה היא להקל על התלמיד מן העומס הרגשי שהוא חווה כתוצאה מהאי הצלחה בתחום הלימודי, החברתי והמשפחתי. לאחר שהתלמיד מתוודע לקשיים המלווים אותו הוא לומד כיצד להפוך אותם למוכרים ואפשריים להתמודדות. הרווח בטיפול של הפרעות קשב וריכוז הוא בכל תחומי החיים ומסייע בשיפור איכותי תחושתי בכל זמן ומקום.

מרכז בדרכי מאפשר לכל נער או נערה לראות את יתרונותיו היחודיים, מדגיש הצלחות ומאפשר לחיוך וחוסר המועקה לחזור להיות נוכחים ומרכזיים. הדרכה נכונה בתוספת הרבה אמונה ואהבה יביאו תמיד להצלחה ותחושת סיפוק בלמידה ובחברה.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה