תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר דינה ברטפלד – צמיחה מחוץ לקופסא

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ד”ר דינה ברטפלד- צמיחה מחוץ לקופסא

ד”ר דינה ברטפלד היא מאמנת אישית ועסקית, מומחית להפרעות קשב וריכוז, המתמחה באימון והנחייה של פונים ממגוון גילאים, רקעים ועיסוקים. ד”ר ברטפלד עובדת עם הורים, ילדים, סטודנטים, אנשי עסקים, עצמאים ושכירים. המשותף לכל הפונים הוא רצון להשתחרר מחסמים אישיים, לחוש הנאה וצמיחה בעולם העבודה, בעולם החברתי ובתחום המשפחה, ההורות והזוגיות.

ד”ר ברטפלד היא בעלת תואר דוקטור כפול מאוניברסיטת טורונטו בקנדה בתחום יישומים טכנולוגיים בחינוך ובתחום לחנוך מבוגרים. בתחילת דרכה למדה ד”ר ברטפלד תואר ראשון בחינוך (פסיכולוגיה חינוכית) וסטטיסטיקה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני במינהל חינוכי ושיפור דרכי הוראה באוניברסיטת תל אביב. כמו כן, היא מוסמכת מטעם משרד החינוך בליווי והדרכה של הורים ומבוגרים. מזה שלושה עשורים ד”ר ברטפלד ממשיכה להתמחות בכל הקשור לסיוע ושיפור ההתמודדות עם קשיים בתחומי הלמידה, התעסוקה ואתגרי החיים הבוגרים. בקורות החיים שלה ניתן למצוא הסמכה לאימון הורים, ילדים ומשפחות המתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז (אוני’ בר אילן), תעודת הוראה בהנחיית הורים מטעם משרד החינוך), הסמכה לאימון אישי ומשפחתי במכון שינוי, ליווי והנחיית הורים לפי שיטת גורדון נויפלד (שיטה שנהגתה ונלמדת במכון נויפלד בקנדה). לצד ההכשרות הרבות שעברה, לד”ר ברטפלד ניסיון עשיר בהנחיית קבוצות במגוון מסגרות, בנושאי תקשורת, העצמה, ניהול ויחסים בינאישיים, וכן הוראה ומחקר במגוון מוסדות אקדמיים בישראל ובקנדה. ד”ר ברטפלד היא גם ההוגה והמפתחת של שיטת ERT לשיפור התפקוד בעבודה, בלימודים ובחברה ע”י זיהוי ועקיפה של מכשולים ומעצורים, והעצמת נקודות החוזק האישיות.בכל תחומי עבודתה ד”ר ברטפלד שמה דגש על שימוש וניצול של הטכנולוגיות הקיימות על מנת לגייסן לתהליך האימון, ובכלל זה עבודה דרך האינטרנט ושימוש בעזרים ממוחשבים.
במסגרת “צמיחה מחוץ לקופסא”, ד”ר ברטפלד עומדת בראשה של קבוצת אנשי מקצוע מתחומי האבחון, הטיפול והאימון, כולם בעלי ניסיון והשכלה בתחום האימון והסיוע למתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז ממגוון היבטים והתמחויות.

הפרעת קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז מקשה על שימוש קונבנציונלי בתפקודים וביכולות הנכללות תחת הכותרת “קשב”. אלה כוללות יכולת מיקוד לאורך זמן, יכולת להימנע מהסחות דעת, היכולת לפצל קשב בין מספר מטלות (“מולטי- טסקינג”), היכולת לשבת בשקט לאורך זמן וכיוב’. לעתים קרובות ההפרעה מלווה בהתנהגויות אימפולסיביות והיפר- אקטיביות, ואכן ילדים הסובלים מקשיי קשב וריכוז נוטים יותר לרוץ, לקפוץ וגם להיפצע או להיות מועדים לתאונות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, קשיי קשב וריכוז לא נגמרים בגיל 18 והם אינם מוגבלים לשנות בית הספר. ADD/ADHD היא מצב מולד, התפתחותי וכרוני- והוא ממשיך ללוות את האדם לכל אורך שנותיו.

ד”ר ברטפלד וגישתה לטיפול בקשיי קשב וריכוז
בראש ובראשונה, הגישה של ד”ר ברטפלד מבקשת לקרוא לתופעה קש”ר (קשר וריכוז), על מנת להימנע מהתיוג שלה כ”הפרעה” או “ליקוי”. בהמשך, ד”ר ברטפלד מבקשת לגשת לטיפול בקש”ר מנקודת מוצא שרואה את היתרונות שלה ולא רק את הקשיים שהיא מציבה. ילדים ובוגרים בעלי ADD/ADHD הם לרוב יצירתיים במיוחד, בעלי כושר המצאה ואינטליגנטיים, והם מיוצגים בשיעור יפה בקרב אנשים המצטיינים בתחומי היזמות, האמנות וההמצאות.
בטיפול בפונים לקבוצת “צמיחה מחוץ לקופסא”, ד”ר ברטפלד והצוות שמים דגש על התייחסות לחומרת הסימפטומים, משך הופעתם והמידה בה הם מפריעים ומקשים על חיי היומיום ועל מימוש הפוטנציאל האישי. לכן מוצעת לפונים גישה הוליסטית, המתמקדת במגוון ההיבטים של החיים לצד קש”ר, ושמה דגש על מודעות, שימוש בטכנולוגיה, שינוי אורח החיים (בעיקר תזונה ופעילות גופנית), טיפול תרופתי (במידה ונדרש) וחשוב במיוחד- אימון וליווי, תוך היכרות ומינוף של עוצמות ונקודות חוזק אישיות. ד”ר ברטפלד מזמינה הורים לילדים המתמודדים עם קשיי קש”ר, סטודנטים ובוגרים החשים קשיים דומים, לפנות אל קבוצת “צמיחה מחוץ לקופסא” ולעשות צעד ראשון לשיפור איכות חייהם ולשימוש ראוי במתנה שניתנה להם.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה