תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר רחלי פרץ – טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ד”ר רחלי פרץ – טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז

ד”ר רחלי פרץ היא אשת מקצוע הנושאת עמה סל מלא וגדוש של כלים לאבחון וטיפול במגוון תחומים ובעיות וניסיון קליני מקצועי של מעל שני עשורים. ד”ר פרץ היא רופאה נטורופתית, תזונאית טבעית קלינית, מומחית לריפוי טבעי, תזונה ותוספי מזון. את לימודיה השלימה בקולג’ הישראלי לרפואה טבעית במגמת תזונה ונטורופתיה, והחל משנת 2001 היא נושאת תואר דוקטור ND. ד”ר פרץ עובדת כנטורופתית בקופות חולים ומרכזים רפואיים וכן בקליניקה פרטית. בנוסף להכשרתה בתחום התזונה והנטורופתיה, ד”ר פרץ היא אירידיולוגית (מאבחנת בגלגל העין) מוסמכת ומטפלת בדלקות ובכאב באמצעות לייזר רך.

ד”ר פרץ משלבת בעיסוקה הטיפולי צמחי מרפא רבים, שיעילותם מגובה במחקרים קליניים בהיקף רחב. היא עוסקת בפיתוח פורמולות צמחי מרפא לטיפול במגוון בעיות, הכוללות אקנה ובעיות עור שונות, סוכרת, כאבי בטן, כולסטרול, דיכאון, חרדה, קשיי קשב וריכוז, השמנה וכד’.
במהלך השנים ניהלה ד”ר פרץ סדנאות תזונה ברחבי הארץ, דרך ארגונים כמו ויצ”ו, נעמ”ת והחברה למתנ”סים, וכן היא הופיעה בתכניות בריאות ברדיו ובטלויזיה, שם הציגה לקהל הרחב את משנתה והכלים בהם היא משתמשת על מנת לסייע לפונים אליה. חלק ניכר ממטופליה של ד”ר פרץ מגיעים אליה בעקבות המלצות חמות של מטופלים אחרים, המעידים כולם על אמינותה, מקצועיותה והשירות האדיב והאיכותי שהיא מעניקה.

הפרעת קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז היא מהנפוצות שבהפרעות הנוירולוגיות ההתפתחותיות (חלק מההערכות מדברות על 10% מילדים בגילאי בית הספר היסודי הסובלים מההפרעה). ההפרעה היא מולדת וכרונית, והיא מצויה בכל שכבות האוכלוסיה. כמו כן, ההפרעה אינה קשורה לאינטליגנציה, ואדם הסובל מההפרעה עשוי להיות בעל מנת משכל גבוהה, ממוצעת או נמוכה מהממוצע. ההפרעה פוגעת בתפקודי הקשב והריכוז של האדם (מיקוד קשב, פיצול קשב ומולטי- טסקינג, נטייה להסחת דעת וכד’), וכן היא מלווה לרוב בהתנהגויות היפר- אקטיביות ואימפולסיביות. בנוסף לפגיעה המיידית של ההפרעה בתפקוד הלימודי, ילדים הסובלים מהפרעת קשב עלולים לסבול קשיים חברתיים לא פשוטים, מאחר וחבריהם לגן ולכיתה עלולים להתקשות להכיל אותם. בנוסף, הם חשופים לעתים קרובות לביקורת ותסכול של דמויות המבוגרים סביבם (הורים, מורים וגננות) המתקשים להתמודד עם קשיי הקשב והריכוז שלהם. בוגרים הסובלים מההפרעה עשויים לחוות קשיים ביחסי עבודה, יחסים זוגיים ואינטראקציות חברתיות. לכל אלה עשויות להיות השלכות רגשיות קשות על הסובלים מההפרעה, ולפגוע בדימוי העצמי שלהם.

טיפול טבעי בהפרעת קשב וריכוז
בשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומה של הפרעת קשב וריכוז והיא חדלה להיחשב דבר שיש להתבייש בו. ילדים שפעם סבלו מסטיגמה ונדונו לניכור ודחיקה לשולי הכיתה והחבורה, זוכים כיום להכרה בקשייהם וליחס סובלני ואמפתי. רוב הטיפולים עבורם הם תרופתיים, וחלקם אף מופנה לסוגים שונים של טיפול פסיכולוגי. לצד טיפולים אלה, ד”ר רחלי פרץ מזכירה כי ישנה אלטרנטיבה שאינה כוללת שימוש בכימיקלים או תהליכים ארוכים של שיחות. מדובר בטיפול המתבסס על תמציות צמחים. לפונים לטיפול זה מוצעים שני סוגי פורמולות, ריכוזון 1 (לטיפול בהפרעת קשב- ADD) וריכוזון 2 (לטיפול בהפרעת קשב המלווה בהיפר- אקטיביות- ADHD). לאור הידע הקיים לפיו הסימפטומים של הפרעת קשב נובעים מחוסר ויסות של מערכת העצבים, הפורמולות שמציעה ד”ר פרץ מכילות מרכיבים (ג’ינקו בילובה, גוארנה, רוזמרין ועוד) המסייעים לרגיעה של המערכת ומשפרים את זרימת הדם לאזורים שונים במוח ובמערכת העצבים. בניגוד לטיפול התרופתי, אין לטיפול הטבעי תופעות לוואי ולא קיים חשש ליצירת תלות בתכשיר. זהו פתרון אידיאלי עבור ילדים ומבוגרים המעוניינים לשפר את איכות חייהם בהתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה