תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הדרך שבה אנשים שאובחנו בתור סובלים מדיסקלציה יכולים לבנות חיים מוצלחים ומאושרים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מאז ומתמיד, מאז שמושג דיסלקציה נכנס ללקסיקון החברתי, הוא הפך למילת גנאי בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים. זאת למרות שלחיי המבוגרים דיסלקציה לא אמורה להפריע יותר מדי, מבוגרים רבים עדיין מוצאים את עצמם מרגישים כמו “ברווזונים מכוערים” – זרים לחברה, מנודים, פחות טובים מאחרים, מפגרים או מטומטמים. בכדי שהרגשה זו לא תעקוב אחרי אנשים אלה כל ימי חייהם, הם צריכים להתחיל לעשות את השינוי הזה בעצמם. בכדי להתגבר על הבעיות של דיסלקציה, על האנשים האלה להבין שבעיה זו אינה מגדירה אותם בכל תחום – אפילו לא בתחום הלימודי. עם זאת, בכדי להתחיל ללמוד בצורה שיטתית, קודם כל יש להיפתר ממטענים פסיכולוגיים שהצטברו עוד משנות הילדות ומימי בית הספר הלא כל כך עליזים.

טיפול פסיכולוגי עבור אנשים הסובלים מדיסלקציה

אנשים מבוגרים שהצליחו להגיע לבגרותם עם תופעת דיסלקציה, לרכוש מקצוע כלשהו ולהפוך לאנשים מבוססים בחברה, סובלים פעמים רבות מתסביכים פנימיים. עם זאת, תסביכים אלה הינם הגורם המניע של רבים מהם. בשאיפה להוכיח לעצמם ולאחרים שהם לא “מטומטמים” הם הלכו הרבה יותר רחוק מאחרים, אפילו הפכו לדוקטורים ופרופסורים. עם זאת, רבים מהם עדיין מרגישים כמו האדם הטיפש ביותר בחדר. בכדי להתמודד עם הבעיה הזאת (במידה ותופעת דיסלקציה לא משפיע על שום היבט אחר בחיים) האדם יצטרך לפנות לטיפול פסיכולוגי שיעזור לו להתמודד עם העבר שלו בכדי לבנות עתיד טוב ובהיר יותר.

הקניית הרגלי למידה חדשים

למרות שאנשים מבוגרים שסבלו מדיסלקציה בילדותם כבר עברו את גיל הבית ספר, ועשו משהו עם החיים שלהם למרות ליקויי הלמידה, אנשים רבים עדיים מרגישים שהם לא מימשו את עצמם בצורה מלאה ולכן הם בכל זאת רוצים לנסות וללמוד. יש אנשים שרוצים לעשות תואר בפסיכולוגיה, יש החולמים ללמוד שפה זרה למרות הקושי, בכדי להתקדם במקום העבודה, ועוד מטרות ושאיפות רבות. למעשה, לעולם לא מאוחר מדי ללמוד, וקיימים כיום מרכזים רבים של הוראה מתקנת שמטרתם להעניק לאנשים האלה שיטות לימוד שיתאימו להם ויוכלו לעזור להם להפיק את המיטב מהיכולות הקוגניטיביות שלהם.

שיטות הלמידה החדשניות שמעניקים מרכזים אלה לאנשים שסבלו מבעיות דיסלקציה כל ימי חייהם הינן שיטות שלא היו בזמנו. שיטות אלה עושות שימוש פעיל ביותר בכל אמצעי הטכנולוגיה המודרנית ודורשים רק נכונות של האנשים האלה ללמוד ולהצליח, להתעלות מעל לבעיה שלהם. פסיכולוגים מומחים מפתחים שיטות למידה אינדיבידואליות עבור אנשים ששואפים ללמוד למרות דיסלקציה.

אופציה אפשרית נוספת, עבור אנשים שלא מצליחים לקרוא, הינה ללמוד בעזרת מקריא אנושי. ניתן לעשות שימוש בהקלטות מסחריות של ספרי לימוד או ספרות שנועדו לעיוורים ולסובלים מבעיות דיסלקציה, או שאפשר להיעזר באדם שיקריא את החומרים בקול, אפשר בתשלום, אך אפשר גם להיעזר במישהו קרוב.

בסופו של דבר, ישנן שיטות למידה רבות שמתאימות כמעט לכל אדם, במידה והוא ישקיע את הזמן ולחפש את השיטה שתתאים לו. ניתן להיאבק בתופעת דיסלקציה בכל שלב בחיים, ותמיד אפשר להצליח בכל מה שרוצים למרות הפרעות אלה. ההבנה הזאת יכולה לשפר את החיים של מבוגרים רבים שגילו בדיעבד שהם סובלים מבעיות דיסלקציה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה