תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

חסרונותיו של הטיפול התרופתי להפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

החלטתם לטפל בהפרעת הקשב והריכוז בעזרת טיפול תרופתי? מהם החסרונות של ההליך?

הפרעת קשב וריכוז הינה אוסף של מאפיינים אשר מקשים על התפקוד היומיומי. ההפרעה נובעת מכשל נוירולוגי פעוט במערכת העצבים המרכזית במוח, היא תורשתית, מולדת ומתלווה אל האדם גם בבגרותו. קיימות שיטות מגוונות לטיפול בתסמיני ההפרעה, כשהטיפול השכיח ביותר הוא הטיפול התרופתי בריטלין או בתרופות מעוררות נוספות. ואולם, אחד החסרונות הבולטים של הטיפול התרופתי הוא טווח השפעתו המוגבלת, כשבתום טווח ההשפעה שבים התסמינים המאפיינים את ההפרעה. חיסרון נוסף בטיפול התרופתי הוא יכולתו של הטיפול להשפיע על רמת הריכוז ומיקוד הקשב וויסות ההתנהגות בלבד, כשלרוב מתקיימים תסמינים נוספים כמו כשלים בתפקודים ניהוליים, אסטרטגיות למידה בלתי יעילות, כשל בניהול זמן וכדומה.

אימון קשב וריכוז

אחת הדרכים ליצור אפקטיביות כוללת בעת הטיפול בבעיות קשב וריכוז היא אימון קשב וריכוז. יישנן שתי שיטות לאימון קשב וריכוז כשהאחת היא אימון אישי- ,Coaching ADHDבאמצעות מאמן אישי אשר הוסמך לשם כך, או לחלופין אימון נוירו קוגניטיבי ממוחשב. חשוב לציין כי שיטת האימון האישי להפרעות הקשב והריכוז נבחנה ממושכות ונמצאה יעילה, וכיום אנשי חינוך והוראה רבים פונים אליה באמצעות קורסים המוכרים לגמול, על מנת לרכוש כלי טיפול נוספים בתלמידים בעלי ההפרעה. השיטה של האימון אישי באמצעות מאמן מתמקדת בשיפור איכות החיים של המטופל על ידי חידוד סדרי עדיפויות, מיקוד מטרות ופיתוח חשיבה מאורגנת, יעילה וחיובית, תוך הענקת תמיכה ומשוב לכל אורכו של התהליך.

מטרותיו של האימון האישי לאנשים בעלי הפרעות קשב

לשיטת האימון האישי יישנם מספר יעדים כשאחד מהם הוא שמירה על רמת המיקוד והגירוי. אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז מתקשים לדבוק ביעדים אותם הציבו לעצמם. תפקידו של המאמן הוא לבנות בשיתוף פעולה של המאומן תוכנית עבודה תוך הקפדה על עמידה בלוח הזמנים, ויצירת “מתח חיובי” בכל עת שרמת המיקוד והגירוי של המאומן יורדת. מטרה נוספת היא חיזוק כוח הרצון והמוטיבציה של המאומן, באמצעות פירוקה של משימה גדולה למטלות חלקיות קטנות, זאת מבלי שהמאומן יחוש מאוים מגודלה והיקפה של המשימה אשר נטל על עצמו.

ויסות ושליטה ברגשות

תחושות פחד ורגשות אשמה הינם מאפיינים בולטים בקרב אנשים בעלי הפרעות קשב, תחושות אשר מונעים מהם מלהתקדם ולהתפתח בחייהם, ויוצרים עומס רגשי אשר עשוי להוציאם ממסלול של חיים יצרניים ופוריים. תפקיד המאמן הוא לסייע למאומן לזהות את התחושות השליליות ולאתר דרכים להתמודד עם כל אותם הרגשות השליליים. שיתוף פעולה אינטימי ודינאמי בין המאמן האישי למאומן מסייע לו לרכוש כלים אסטרטגיים יעילים ומיומנות, אשר ישפרו את תפקודיו הניהוליים והרגשיים של הלקוח עד יצירת הרגלי חיים חדשים, בריאים ויעילים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה