תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טובה כץ – אבחון לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טובה כץ הינה אשת חינוך ותיקה, בעלת ניסיון עבודה של מעל ל-30 שנה במערכת החינוך הישראלית בהיותה מורה לחינוך מיוחד והוראה מתקנת. טובה מבצעת אבחוני לקויות למידה, מעבירה מגוון סדנאות והדרכות להורים לילדים בעלי לקויות למידה ומובילה הוראה מתקנת וסדנאות מיוחדות לילדים בעלי לקויות למידה. טובה הינה בוגרת אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית בירושלים, בעלת הסמכה מטעם אגודת “ניצן” וניהלה מקצועית סניף של האוגדה, מנחת הורים מטעם מכון אדלר ואוניברסיטת תל אביב ובוגרת קורס מאמנים מיוחד לאנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז.

לקויות למידה הן שם כולל למשפחה של הפרעות נוירולוגיות, קוגניטיביות או התפתחותיות בעולם הלימוד. לקויות למידה מוגדרות כתופעות אשר משפיעות על תהליך הלימוד הבסיסי של האדם ומקשה עליו לרכוש מיומנויות וכלים לימודיים. את עולם לקויות הלמידה חוקרים רבים מאנשי המדע והחינוך בכל רחבי העולם ובמיוחד בישראל, על מנת למזער השפעות שליליות של לקויות קיימות על בעלי הלקות ולאפשר להם הזדמנות שווה להצליח בעולם המודרני. לא מעטים מתלמידי ישראל מאובחנים כבעלי לקויות למידה. רבים מהם בעלי מוטיבציה אדירה להשקיע ולהצליח בלימודים, אך רובם שומע משפט מפורסם ומדכא לא פחות, מפי אנשי החינוך: “לילד יש מוטיבציה ויכולות אך הוא לא ממש את הפוטנציאל….הוא משקיע בלימודים אך כנראה שלא מספיק…התלמיד מניח את הדעת….הלוואי ויכולתי לעזור אבל אין לי כרגע אפשרות”. תלמידים אלו מקדישים זמן ונעזרים בכל האנרגיה והרצון שיש בליבם, אך ללא הצלחה. החכמים מבין התלמידים וההורים, פונים לאבחון מקצועי ומקבלים חוות דעת אשר מגדירה להם במדויק האם ישנה לקות, מהי הלקות, כיצד ניתן לפתור אותה והמלצות לעתיד. פתאום העולם לא נראה כל כך שחור בעיני הילדים ויש פתח אור קטן. מטפלים ותיקים כמו טובה כץ יודעים כיצד ליצור ערוץ תקשורתי אמין ונעים עם הילדים, כיצד לפתח מסגרת לימודית נכונה ולהתאים את שיטת הטיפול הטובה ביותר בצורה אישית.

לקויות הלמידה המפורסמות בעולם הילדים הן דיסגרפיה, דיסלקציה ודיסקלקוליה. הפרעות אלו מקשות על מיומנויות קרוא וכתוב, על תקשורת וזיכרון ועל ביצוע חשבון. לקויות אלו באות לידי ביטוי כבר בשנים הראשונות בבית הספר, כאשר נלמדים המקצועות הבסיסיים והילדים מתמודדים לראשונה עם אתגרים לימודיים. לא מעט מההורים אשר ילדיהם חווים קשיים רבים ומשברים לימודיים, מנסים למצוא פתרונות שונים, מפתחים ערוצי תקשורת לא נכונים או אפילו מתפללים לנס. אז במקום “לשבור את הראש” או להיות שוטר במקום הורה בבית, בואו לסדנת הורים ייחודית לילדים בעליל לקויות למידה, בהובלתה של טובה כץ.

הסדנא מיועדת להורים וילדים, אשר עברו אבחון מקצועי ואובחנו כבעלי לקויות למידה. הסדנאות מבוססות על תכנת “אטנגו” הממוחשבת, אשר התפרסמה בהצלחתה בשיפור ותיקון לקויות למידה.

המערכת הממוחשבת “אטנגו” הינה תוכנה נוירו-קוגניטיבית, אשר מבצעת אבחון לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. התוכנה מאבחנת יכולות הקשבה, זיכרון וריכוז. התוכנה מאמנת התלמידים בצורה נעימה, ידידותית ויעילה. חלק מדרכי הטיפול בתוכנה הינם אימון מרכיבי קשב כללים ומרכיבי קשב מתמשך, שיפור וחיזוק זמן תגובה וביצוע, שיפור דרכי ההתמודדות עם גירויים קוליים ו/או חזותיים, אימון זיכרון לימודי, חיזוק התפקודים הניהוליים ויכולות בקרה אישיות במהלך הלימוד – ועוד. לאחר כל תרגול, מתקבל משוב מקצועי כתוב אשר מאפשר בקרת איכות ביצוע ומעקב אחר השיפור. המערכת משפרת לקויות למידה קיימות ואף מקנת את מרביתן, מסגלת מיומנויות למידה נכונות ומתאימה מסגרת חינוכית- לימודית גם לחיים הבוגרים.

טובה היא רכזת הסדנא והמרצה הבכירה. הסדנא אורכת משך זמן של כ-3 שעות ומיועדות במיוחד להורים. הסדנא מועברת בכיתת מחשבים ייעודית. מטרתה היא לאפשר להורים לקבל כלים מעשיים להעצמת תוצאות התרגול של הילדים ולתרגל ולהתנסות בעצמם בתוכנה שתורמת לאיכות החיים של הילדים.

ההורים לומדים כיצד למקסם את יתרונות התוכנה לחיי היומיום, כיצד להעניק יחס נכון ללקויות הלמידה שאובחנו אצל הילדים, כיצד להתמודד עם משברים וקשיים בתהליך ובעיקר כיצד לגרום לילדים ליהנות משיפור והצלחה בלימודים.

טובה מטפלת בילדים, תלמידים, מתבגרים ובוגרים מכל הגילאים ומכל רבדי החברה. את טיפוליה היא מעניקה בעיקר במרכז הארץ ובאור יהודה.

בואו ליהנות מחוויה יוצאת דופן, אשר תתרום רבות לאתגר של ילדיכם ולא פחות מכך- שלכם.
<!–[if !supportLineBreakNewLine]–>
<!–[endif]–>

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה