תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול פסיכולוגי בילדים ולמה הוא כה חשוב?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול פסיכולוגי בילדים ולמה הוא כה חשוב?

לא מעט הם הילדים הסובלים מבעיות התנהגותיות ורגשיות. לעיתים ההורים מנסים להתגבר על כך לבד, אבלך לעיתים יש להיעזר בפסיכולוג ילדים קליני, בעל תעודת הסמכה, על מנת להעניק לילד טיפול פסיכולוגי בילדים. ככלל, לא מומלץ להמתין, הבעיות אינן חולפות מעצמן, הן אף עלולות להתעצם, ויש להעניק טיפול מוקדם, על מנת לצמצם את הנזקים, אשר כאמור עלולים לגדול, ולהכביד רבות הן על הילד והן על בני המשפחה.

נחיצות טיפול פסיכולוגי בילדים
ילדים, קשה להם יותר להתבטא במילים, וכך הם מביעים את המצוקות שלהם באמצעות התנהגות או הפרעות רגשיות. ילדים הם גם יותר רגישים ממבוגרים ולכן נוטים לפתח בעיות רגשיות והתנהגותיות. שלא בדומה למבוגרים, קשה להם מאוד לווסת את עצמם. הסיבות לבעיות הרבות הללו יכולות לנבוע מהסביבה הקרובה של הילד, למשל המשפחה, בית ספר וחברים, ויכולות להיות גם גנטיות. כלומר, אם אחד מהוריו של הילד סובל מבעיות רגשיות או התנהגותיות, גוברים הסיכויים שגם הילד יסבול מאותן בעיות, או מהפרעות דומות וישנן הרבה מאוד סוגים של הפרעות רגשיות.

גדילה והתפתחות
ילדים נמצאים כל העת בתהליך של גדילה והתפתחות, המעבר בין הילדות הוא מעבר חד ולעיתים אף עלול להיות כואב. לרוב הילדים הנוטים יותר לסבול מבעיות רגשיות והתנהגותיות הם ילדים רגישים יותר, פחות סתגלנים, כאלה שקשה להם לקבל שינויים, ילדים אשר קשה להם לווסת את עצמם. בגילאים הללו ילדים מפתחים יכולות חברתיות, יכולות קוגניטיביות והם אף מתפתחים פיזית, ומשהו באמצע הדרך עלול להשתבש. כאשר משהו משתבש, כאשר משהו איננו כשורה, טיפול פסיכולוגי בילדים הוא דבר שאי אפשר להימנע ממנו. והיה ואתם שמים לב לשינויים מהותיים בהתנהגותו של הילד, שינויים דרמטיים, שינוי בדפוסי התנהגות, אלה אמורים לשמש לכם כתמרור אזהרה, כנורות אדומות ואין להזניח את נפשו של הילד אלא להעניק לו טיפול רגשי בהקדם.

סממנים אליהם יש לשים לב
ישנם מגוון סממנים אליהם יש לשים לב. והיה וילדכם סובל מאחד מהם, או כמובן מיותר, יש לפנות אל מטפל אשר יעניק לילד טיפול פסיכולוגי בילדים. מדובר על שיניים בדפוסי שינה. למשל הילד נרדם היטב בשעות הערב, ולפתע איננו יכול להירדם, או ההיפך, הוא נוטה לישון יותר מהרגיל. מדובר על שינויים בדפוסי אכילה. אם לפתע הילד נוהג לאכול פחות מהרגיל, או יותר מהרגיל. כמו כן אנו מדברים על ילדים שלפתע חזרו להרטיב בלילה. ילדים הנוטים לסבול מדכדוך או דיכאון. ילדים המביעים חרדות ופחדים. ילדים הנוטים להתבודד ולהסתגר בחדרם. ילדים אשר אינם מסוגלים עוד לעמוד בלחצים. כמו כן, מדובר על ילדים כעוסים יותר, הנוטים להתפרצויות זעם רבות ואף לגילויי אלימות, הן כלפי אחרים והן כלפי עצמם. מלבד כל אלה, ישנם עוד הרבה מאוד תסמינים אחרים. בכל עת בה אתם רואים שינוי דרסטי בהתנהגות ילדכם, פנו לגורם מקצועי על מנת לקבל ייעוץ.

כיצד הפסיכולוג עובד?
הדבר הראשון אותו יעשה הפסיכולוג הוא אבחון של הילד. זאת כאשר הפסיכולוג ישוחח עם בני המשפחה ועם הילד עצמו. על מנת לבנות תוכנית טיפולים אופטימאלית לילד, יש לאבחן קודם כל מאילו בעיות הוא סובל, ומה גורם לבעיות הללו. ייתכן והפסיכולוג יערוך אבחון פסיכולוגי, ייתכן שהוא יתצפת על הילד, וייתכן גם שהוא יתצפת על בני המשפחה. כל זאת על מנת לחקור לעומק את הנסיבות לבעיות הרגשיות וההתנהגותיות מהן סובל הילד. ניתן להעניק לילדים טיפולים פרטניים, אלה הם מפגשים אשר יערכו רק בין המטפל לילד. ניתן להעניק טיפולים דיאדים, בהם יהיו נוכחים גם ההורים. וניתן להעניק טיפולים קבוצתיים, הילד יהיה נוכח בחדר עם עוד כמה ילדים. כמו כן ניתנים טיפולים לכל בני המשפחה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה