תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול פסיכולוגי בילדים וסממנים ברורים למצוקה נפשית

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול פסיכולוגי בילדים וסממנים ברורים למצוקה נפשית / מאת פורטל קשב וריכוז

לפעמים ילדים יכולים להפיק תועלת מטיפול פסיכולוגי, תועלת רבה. טיפול פסיכולוגי בילדים יכול לעזור להם לפתח מיומנויות של פתרון בעיות וגם ללמד אותם את הערך של בקשה לעזרה. מטפלים פסיכולוגים יכולים לעזור רבות לילדים ולמשפחות להתמודד עם לחץ מכל מיני סוגים וגם מגוון רחב של בעיות רגשיות והתנהגותיות.

על איזו עזרה מדובר?
ילדים רבים זקוקים לקבל עזרה בהתמודדות עם לחצים הכרוכים בהתמודדות עם לימודים בבית הספר, כגון שיעורי בית, מטלות, משימות לימודיות, מבחנים, לחץ חברתי, הצקה והקנטות מצד ילדים אחרים, חרם חברתי ועוד מגוון מצוקות שונות עימן הם אמורים להתמודד. במקרים הללו, טיפול פסיכולוגי בילדים מומלץ בחום, על מנת לסייע להם לעבד את תחושותיהם ואת רגשותיהם, לדעת לנתח אותם ולדעת להתגבר על בעיות ולהתמודד עימן. הילדים ביחד עם המטפל הפסיכולוגי, ידונו על רגשותיהם, על נושאים הקשורים לבית הספר, על נושאים הקשורים למשפחה, ובמיוחד במצבים כמו פרידה או גירושים בין שני ההורים או אפילו התמודדות עם מחלות קשות. ילדים רבים עלולים לסבול מחרדות שונות, מפוביות מוגדרות, מדיכאון, מרר שחורה, כפייתיות ועוד. בכל המקרים הללו ועוד, יש להעניק להם טיפול עולם.

טיפול פסיכולוגי והאם הילד שלי זקוק לטיפול?
אירועים משמעותיים בחיים כמו מוות של בן משפחה, מוות של חבר, של חיות מחמד, גירושים בין ההורים, התעללויות מכל מיני סוגים, טראומות, מצבי מלחמה, או מחלה קשה במשפחה, יכולים לגרום ללחץ שעלול להוביל לבעיות התנהגות, מצבי רוח משתנים, הפרעות שינה, בעיות בתיאבון והפרעות בתפקוד היומיומי, תפקוד אקדמי או תפקוד חברתי. אם הילד מכונס בתוך עצמו, חרד, מתוח, זעוף, כועס, נוטה להתבודדות אזי הוא מתמודד עם בעיות רגשיות ויש להעניק לו טיפול פסיכולוגי בילדים בהקדם האפשרי, מוטב כמה שיותר מוקדם על מנת לצמצם נזקים עתידיים ועל מנת לאפשר לו לחיות חיים נורמאליים ומאושרים, כפי שכל ילד זכאי. הורים רבים סבורים בטעות שהם יכולים לטפל בילד לבד, אבל דבר זה איננו נכון. ההורים אינם מהווים גורם אובייקטיבי ולא תמיד הילד יפתח בפניהם את ליבו, בשל חשש לתגובה לא צפויה או בשל חששות אחרים. לעומת זו, אל מול גורם אובייקטיבי, תומך ואמפאטי, הילד כן יכול להיפתח ולשפוך את כל אשר על ליבו מלבד זאת, לפסיכולוגים, עובדים סוציאליים ואף פסיכיאטרים, יש את כל הכלים להתמודד עם בעיות פסיכולוגיות אצל ילדים, לא לחינם הם למדו כל כך הרבה שנים וקיבלו תעודת מוסמך המאפשרת להם לטפל בבני גילאים שונים.

סימנים לכך שהילד זקוק לטיפול פסיכולוגי
עיכוב התפתחותי בדיבור או שפה, בעיות למידה או הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות כגון כעס, התפרצויות זעם, החצנה, הרטבת לילה או הפרעות אכילה. ירידה משמעותית בציונים, במיוחד אם הילד שלכם שומר בדרך כלל על ציונים גבוהים, אפיזודות של עצבות, של נטייה לבכי, או דיכאון. נסיגה או בידוד חברתי, ילדים שהם קורבנות של בריונות או קורבנות של הצקה מצד ילדים אחרים. ירידה בעניין בפעילויות מהן הם נהנו בעבר. התנהגות אגרסיבית מדיי כגון נשיכות, בעיטות או אלימות מכל מיני סוגים. שינויים פתאומיים בתיאבון, במיוחד במתבגרים. ישנוניות מוגברת, היעדרות מוגזמת מבית הספר או איחורים, שינויים קיצוניים במצב הרוח, למשל לרגע אחד הילד שמח, ולרגע אחד עצוב. עלייה בתלונות גופניות, כלומר הילד מתלונן על כאבי ראש שלא עוברים, כאבי בטן שאינם חולפים ובדיקה גופנית של רופא המשפחה איננה מגלה דבר. וישנם עוד סממנים רבים אחרים המצריכים טיפול פסיכולוגי בילדים בהקדם האפשרי. אם ילדיכם סובל מאחד מהסימנים או יותר, אל תהססו, קחו אותו בהקדם אל איש מקצוע.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה