תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול פסיכולוגי בילדים לבני גילאים שונים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול פסיכולוגי בילדים לבני גילאים שונים

טיפול פסיכולוגי בילדים הפך עם השנים להיות יותר ויותר נפוץ ופופולארי, לא בגלל שכיום הילדים סובלים יותר מבעבר מבעיות התנהגותיות ורגשיות, אלא מכיוון שהמודעות הלכה וגדלה. ילדים הם הרבה יותר רגישים ממבוגרים, פחות מחוספסים, פחות חסונים רגשית, ולכן הם עלולים לפתח בעיות רגשיות והתנהגותיות מכל מיני סוגים וזנים. העניין מציק לא רק לילד עצמו, אלא לכל בני המשפחה שלו, ולכן יש להעניק לו טיפול פסיכולוגי בהקדם האפשרי. חשוב לדעת! הבעיות אינן נעלמות מעצמן, נהפוך הוא, הן הולכות ומתעצמות.

למי ניתן טיפול פסיכולוגי בילדים?
טיפול פסיכולוגי בילדים הינו רלוונטי אין לפעוטות, אפילו לתינוקות בני שנה, הן ילדים והן למתבגרים .פעוטת, ילדים צעירים ומתבגרים סובלים מבעיות שונות ומגוונות, כל גיל והבעיות האופייניות לו. הפסיכולוגים קודם כל מאבחנים את הבעיות מהם סובלים הילדים, ולאחר מכן בונים להם תוכנית טיפול מתאימה. במאמר זה נפרט על טיפולים פסיכולוגיים לבני כל הגילאים, החל מהגיל הרך ועד לגיל בדרות.

טיפול לפעוטות
כאשר אנו מדברים על טיפול פסיכולוגי בילדים צעירים במיוחד, לרוב מדובר על הדרכת הורים, שכן קשה מאוד לדובב ילדים רכים בשנים. הפסיכולוג המומחה ינחה אותם כיצד לזהות התנהגויות לא רגילות ולא נורמטיביות, ומה עושים בנידון. ילדים צעירים עלולים לסבול מבעיות אכילה, משינויים בדפוסי השינה. לעיתים מדובר על ילדים שנגמלו מחיתולים, והם חוזרים להרטיב שוב. כמו כן מדובר על ילדים הסובלים מקשיים הסתגלותיים, ילדים אשר קשה להם מאוד כל בוקר להישאר בגן ולהיפרד מהאם. במקרים הללו, כדאי להעניק טיפול מוקדם ולא להתפלל שהבעיות ייעלמו מעצמן, כל זאת על מנת לצמצם נזקים נוספים ועל מנת לאפשר לילד התפתחות נורמאלית ככל הניתן. כאשר מגלים מוקדם בעיות רגשיות אצל ילדים, העניין יכול לחסוך בעיות בעתיד.

טיפול בילדים
כאשר אנו מדברים על טיפול פסיכולוגי בילדים לגילאים בוגרים יותר, כלומר כבר לא פעוטות אבל גם לא מתבגרים, אזי ניתן כבר לדבר על טיפול של הילד מול המטפל. המטפל כבר יכול לדובב את הילד, לשוחח עימו ולהבין מאילו מועקות ומצוקות הוא סובל. כאשר מדובר על ילדים בגילאים כה צעירים, הפסיכולוג לא רק ישוחח עם הילדים, אלא גם ייתן להם לשחק משחקים, לצייר ציורים ואולי אף לנגן בכלי נגינה. כל מטפל ושיטתו הוא. באמצעות המשחקים הללו ניתן לגלות קשיים מהם סובלים ילדים.

טיפול בבוגרים
כיל ההתבגרות איננו גיל קל לכל הדעות. המתבגרים חווים הרבה מאוד שינויים, בחלקם שינויים פיזיים מהותיים, ולא תמיד הם מסתגלים לתמורות הללו. זהו בהחלט גיל נפיץ. בגילאי הבגרות גם ההורמונים משתוללים וניתן להמשיל זאת לשפיכת עוד נפט למדורה… גם להורים עצמם קשה מאוד להתמודד עם השינויים החלים בילדים שלהם, קשה להם להכיל, קשה להם להתמודד לבד, לרובם אין את הכלים לעשות זאת. מדובר על אתגר לכל דבר ועניין. הטיפול במתבגרים כולל גם כמובן הדרכה להורים על מנת שאלה ידעו טוב יותר כיצד להתמודד עם בעיות ילדיהם. הפסיכולוג מקנה את כל הכלים הנדרשים להורים על מנת להתמודד עם הבעיות הרגשיות וההתנהגותיות של הילד. מתווה להם דרך לעשות זאת. כיום הורים כבר אינם חרדים לחשוב שהילד שלהם שונה ובעייתי, הם נוטים יותר מבעבר להעניק לילדים את הטיפול הנדרש. בסופו של דבר המצב הרגשי של הילד, משפיע גם על המשפחה ויכול להעכיר את היחסים. הורים רבים מוצאים עצמם אובדי עצות אל מול בעיות הילדים, ואינם מסוגלים להתמודד לבד. לכן כה חשוב לגשת לבקש עזרה בהקדם, אין שום סיבה להתבייש או לחוש מבוכה, העניין הוא לטובת בריאותו הנפשית של הילד שלכם.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה