תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול רגשי משולב

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מחקרים מראים כשליש מהילדים סובלים מהפרעת קשב וריכוז וקשיי תפקוד ולמידה ו/או הפרעת התנהגות. האם אמירה זו בהכרח מחויבת במציאות או שלנו יש אחריות על גודל ההפרעה ?

להפרעות קשב וריכוז סיבות רבות היכולות לנבוע מקשיים מוטוריים, רגשיים , סנסורים – חושים, נוירולוגים – רישות עצבי, ביולוגי וכן חסרים בוויטמינים/ הורמונים או עודפים ברעלים. הסימפטומים יכללו בין השאר חוסר יכולת להתמקד לאורך זמן, עצבנות, התפרצויות זעם, תקשורת לקויה, חוסר שקט מוטורי, קשיי התמדה או רמת מוסחות גבוהה. יחד עם זאת, סימפטומים אלו יכולים להופיע גם אם מקור הבעיה נובע מקושי רגשי ארוך או קצר טווח לדוגמא : גירושים, מעבר דירה , מוות של משהו קרוב, הולדת אח, קשיים כלכליים ועוד. על כן, ילדים אלו עלולים להיות מאובחנים ומוגדרים בתווית של “הפרעת קשב וריכוז” ולפיכך יקבלו טיפול תואם הפרעה זו ( טיפול תרופתי ) אשר אינו מטפל בגורם המרכזי לבעיה ועל כן ילדים רבים “נופלים בין הכיסאות” עקב אבחון וטיפול שיטתי.

במרכז “עיגולים של שמחה” אנו רואים את הפרט בצורה הוליסטית שלמה ומציעים אבחון אינטגרטיבי הבודק 4 מערכות תפקוד עיקריות: גוף – רגש- חשיבה – חושים וכן את איכות האינטגרציה בין מערכות אלו ולפיכך נותנים מענה היקפי לקשיים שעולים.

רגש יכול להניע אך גם לעכב ומאחורי כל תפקוד / אי תפקוד נמצא רגש חיובי או שלילי שגורם לנו להיות היכן שאנו נמצאים. כאשר מסתכלים על הפרט מבחינה הוליסטית מוצאים שיש מספר גורמים שיוצרים הפרעה ועל כן מחויבים בקבלת מענה לרבות התייחסות לפן הרגשי. לדוגמא : במידה ונבחן את הפרעת הקשב והריכוז נמצא רגשות כגון מתח, תסכול, ייאוש, בושה, פחד , כל אלו רגשות שמעצימים את התופעה ולעיתים אף יוצרים אותה.

טיפול יעיל ומיטבי יתאפשר ע”י מתן מענה היקפי וראיה רחבה בכמה מישורים.

כאשר מטפלים בפן הרגשי, הנחת היסוד בשיטת אלבאום שדרך התמודדות רגשית או ניהול רגשי נכון , נוכל לקדם ולהעצים את המטופל במהרה וזאת בשילוב העצמת מערכות התפקוד הנוספות: גוף- חשיבה וחושים ובנוסף העצמת כישורי חיים רלוונטיים.

הטיפול מיועד לילדים ומבוגרים כאחד ומאפשר מודעות עצמית והתמודדות עם העולם הרגשי שמכיל רגשות כגון כעס, בושה , מתח, תסכול, זעם, אשמה ועוד לצד הקשיים איתם הם מתמודדים. כאשר אין ברשותם כלים להכיל ולווסת אותם הם אינם מאפשרים שימוש ברגשות חיוביים כגון אהבה, שלווה , שמחה, גאווה ואושר בחייהם ובכל מעצימים כל בעיה איתם הם מתמודדים.

קשיים / טראומות יכולים לסגור את “בנק הרגשות” או לקבע רגש דומיננטי שיכול לנהל את החיים כגון : כעס, טינה , עצבנות , בושה ופחד אשר משפיעים על הבחירות, ההתנהלות וההתקדמות בחייו של הפרט. בטיפול אנו מתמודדים עם הנושא הרגשי ע”י עבודה משולבת דרך תרגול גופני, יכולת לפרוק מתח מצטבר, לימוד הרפיה ונשימה מודעת המאפשרת רגיעה לגוף, טיפול במגע המאפשר שחרור רגשות, הכלה רגשית והקשבה עצמית. כל זאת , לאור חשיפת מנעד הרגשות ושימוש מווסת בהן.

הנחת היסוד שלנו שיש לתת מענה רב מערכתי על מנת לקדם ולשפר את איכות חייו של המטופל והמטרה העיקרית הא ליצור איזון תפקודי מיטבי.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה