תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

יד ביד – הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אורית משה היא מומחית להפרעות קשב וריכוז מכרמיאל. אורית עצמה היא בעלת הפרעת קשב וריכוז, וכך גם בעלה ושלושת בנותיהם. מהמקום הזה, שיודע בדיוק איך “זה” מרגיש, הקימה את “יד ביד” – מרכז לאבחון ואימון בתחום הפרעות קשב וריכוז. ביד ביד מתבצע אבחון מוקסו לפונים עם בעיית קשב וריכוז, ואימון אישי בתחום. ביד ביד מאמנת אורית את הפונים כיצד עוברים ממצב של “אנשים הסובלים מבעיות” למצב של “אנשים שפותרים בעיות” ובעיקר, כיצד להפוך את הלקות שלהם למתנה.

אורית מציינת כי הפרעת קשב וריכוז, המוגדרת כהפרעה או לקות, אינה חייבת בהכרח להיתפס ככזו. לדבריה, השאלה שצריכה להישאל היא האם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא לקות או מתנה. אורית מציינת, כי אנשים עם הפרעת קשב וריכוז הם מלאי כישרונות כרימון, אינטליגנטיים, יצירתיים, מקוריים, נדיבים, רגישים לזולת, בעלי יוזמה, בעלי חוש צדק מפותח, כריזמה ושמחת חיים. כל אלה קיימים כאשר הם אינם מאוכזבים ומתוסכלים.

בספרות המקצועית מוגדרת הפרעת קשב וריכוז כלקות נוירולוגית הממוקמת באונה הקדמית של המוח. האונה הקדמית, היא בעצם “בור הפיקוד”, או “מרכז הבקרה” של המוח, והיא אחראית על הקשב והריכוז, על קבלת החלטות ופתרון בעיות, על הזיכרון לטווח הקצר, על הדיבור, על השהיית התגובה ועל תפקודים נוספים אצל האדם.

הפרעת הקשב באה לידי ביטוי במספר נרחב של תחומים: בתפקודים הניהוליים (התארגנות, ניהול זמן, תכנון וויסות), בתחומי החשיבה, הלמידה, מצבי הרוח, התנהגות, קשרים חברתיים, תחושה ותנועה.

אורית מציינת, כי הפרעת קשב אינה הפרעת יכולת, אלא הפרעת ביצוע. מחקרים מראים כי אין שום קשר בין רמת ה-IQ והאינטליגנציה לבין הפרעות קשב וריכוז מסוג ADD ו-ADHD.
כדי להתגבר על הפרעת הביצוע אפשר להיעזר באימון אישי, ובביצוע אבחונים כגון מבחן טובה או מבחן MOXO. אורית היא מאמנת אישית מומחית להפרעות קשב וריכוז. לדבריה, האימון  עוסק בהיבט ההתנהגותי קוגניטיבי (תפישתי): הוא מקנה לאדם דפוסי חשיבה והתנהגות, המאפשרים לו לשלוט בחייו, ולנהל אותם על פי שאיפותיו, במקום להיגרר למקומות בלתי רצויים על ידי אימפולסיביות או מצבי הרוח.
האימון האישי, כאמור, מקנה למתאמן שליטה על חייו. כאשר המאמן בעצמו הוא בעל הפרעת קשב וריכוז, הוא מבין בדיוק מה עובר על המתאמן, ויכול לסייע לו. לפעמים “טיפ קטן”, הבא מתוך הניסיון האישי, יכול לשנות את כל העבודה, להפוך אותה למובנת וקלה יותר. עבודה על הרגלים, למשל – הרגלי חשיבה או הרגלים לניהול זמן, מתבצעת מהמקום המוכר, וכך ניתן לטפל בכל הבעיה יחסית בקלות רבה יותר.

לדברי אורית, ניתן לאמן את המוח על ידי התנהלות נכונה ועקבית, להטמיע בו הרגלי עבודה, הרגלי חשיבה, הרגלים לניהול זמן ועוד הרגלי התנהגות שונים. האימון עוזר בהתמודדות עם השגרה, אשר מחד – מנוגדת ל”אופיים” של בעלי הפרעת קשב ומאידך – חיונית ביותר לבניית עתידם. האימון מהווה “חדר כושר” למוח ונותן מענה מצוין בהתמודדות עם כעסים, דימוי עצמי נמוך, התמודדות בהורות, בזוגיות, בתפקודים האקדמיים ועוד.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה