תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

כיצד תדע אם יש לך ADHD?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

כיצד תדע אם יש לך ADHD?
ADHD (Attention deficit hyperactivity disorder) או בעברית – הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות היא הפרעה שנובעת מהתפתחות לא תקינה של מערכת העצבים המרכזית. כיום שמה של ההפרעה מופיע לעתים קרובות בפורומים שונים של אנשי חינוך והורים לילדים בעקבות העלייה הדרסטית בשכיחות שלה. המודעות להפרעה עולה משנה לשנה עם העלייה באחוז המקרים המאובחנים באוכלוסייה של ילדי בית הספר וגיל הגן.

ההפרעה, שמאופיינת בתסמינים שונים לרבות קושי במיקוד הקשב לאורך זמן, קושי בהתמקדות בגירוי אחד בלבד ועוד, היא הפרעה בעלת אופי פרוגרסיבי. משמעות הדבר היא שההפרעה לא נעלמת עם הזמן ולכן ישנם מבוגרים רבים שלא אובחנו מעולם כלוקים ב ADHD וכתוצאה מכך חווים קשיים רבים במישורים רבים כולל התחום החברתי, הרגשי, התעסוקתי ועוד. פנייה לטיפול ולימוד של דרכים להתמודד עם ההפרעה, יכולים להקל מאוד על התסמינים, בכל גיל שהוא, למרות שככל שהטיפול יינתן בגיל צעיר יותר, כך הוא יהיה אפקטיבי יותר.

ההסתמנות הקלינית
כיום ישנן טכניקות רבות מאוד לאבחון ההפרעה. עם זאת, כל המומחים בתחום תמימי דעים לגבי הקביעה שהגולד סטנדרט לאבחון היא ההסתמנות הקלינית. קיבצנו מספר תסמינים אופייניים על מנת שתוכלו לזהות אותם בעצמכם ובמידה ואתם מזהים את הסימפטומים השונים, תוכלו לגשת לאבחון באמצעות איש מקצוע שעוסק בתחום ולפנות בהתאם לקביעתו לטיפול.

אחד התסמינים המרכזיים של ההפרעה הוא חוסר יכולת למקד את הקשב לאורך זמן. במידה ואתם מאבדים עניין בהרצאות, בסרטים או בזמן קריאת ספר לאחר פחות מעשרים דקות או אפילו רבע שעה, ייתכן כי אתם סובלים מADHD. תסמין נפוץ נוסף הוא חוסר שקט מוטורי שלעתים מתבטא כ”עצבנות”. במידה ואתם לא מסוגלים לשבת במנוחה, מרגישים צורך לקום או לנוע בכיסא לעתים ללא הרף, צריכים להתעסק עם חפצים שמונחים מולכם כדי להתרכז בשיחה או מניעים את הרגליים בתנועות מהירות בזמן ישיבה ארוכה, ייתכן ונורה אדומה צריכה להידלק.

אתה לא נותן לי להכניס מילה…
לעתים קרובות ההפרעה מאופיינת ברמות גבוהות של אימפולסיביות. מי שההפרעה מתאפיינת אצלו במדד הזה, יתקשה לתת לחברו לשיחה להגיע עד לנקודה שלו במשפט ולרוב יתפרץ לדבריו. ילדים שסובלים מאימפולסיביות יתקשו באופן דומה לחכות לתורם במשחק. מדובר על קושי להתגבר על דחף שלעתים מוביל לחוסר יכולת לעמוד בחוקי החברה השונים.

ישנם עוד תסמינים רבים להפרעה כגון חוסר יכולת להתמקד בגירוי בודד וצורך בגירויים נוספים במקביל, חוסר יכולת לבצע מספר משימות במקביל ועוד. אנחנו מזמינים אתכם ללמוד עוד על התסמינים השונים, לגשת לאבחון ולגלות האם אתם לוקים בהפרעה. טיפול איכותי עלול להקל מאוד על הקשיים שאתם נתקלים בהם מדי יום ביומו. בהצלחה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה