תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

כמה פעמים עושים אבחון הפרעות קשב?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

על חשיבות ניטור טיפול של הפרעות קשב

 הטיפול בבעיה של הפרעות קשב יכול להיות לא זול, בלשון המעטה. בגלל מורכבות ההפרעה, הטיפול המוצע מגוון- מטיפול תרופתי ועד רכיבה טיפולית. ההוצאות הכספיות לא קטנות, לפעמים יכול לעבור זמן רב עד שניתן לראות האם חל שיפור. בנוסף, פעמים רבות, כהורים, יש לנו ספקות לגבי האפקטיביות של טיפול כזה או אחר. אז מה עושים? כיצד ניתן לדעת איזה טיפול עוזר וכדאי להמשיך איתו ואיזה טיפול לא עוזר?

למה חשוב לנטר טיפול של הפרעות קשב?

מספר חודשים לאחר שהתחלתם לטפל בבעיה של הפרעות קשב, כדאי לבצע שוב אבחון הפרעות קשב ממוחשב. אבחון זה ייתן לכם אינדיקציה אובייקטיבית ומספרית על מצבו של ילדכם, כיוון שתוכלו להשוות אותו לאבחון שעשיתם טרם הטיפול.

כך למשל, אם בחרתם לטפל בבעיה של הפרעות קשב באמצעות רכיבה טיפולית, בחלוף מספר חודשים תוכלו לעשות שוב אבחון הפרעות קשב ממוחשב, שיספק לכם אינפורמציה האם הטיפול אכן עוזר, והאם חלו שינויים ביכולות הקשב של הילד. הניטור יכול לעזור לכם גם לגבי שאלות להמשך טיפול: אולי כדאי לשלב את הטיפול הנוכחי עם טיפול בתנועה? וכיצד תדעו שהטיפול בתנועה אכן מסייע? בחלוף מספר חודשים תבצעו שוב אבחון הפרעות קשב ממוחשב ותראו האם חל שינוי או לא.

מומלץ להשתמש באבחון הפרעות קשב ממוחשב גם עבור טיפול תרופתי, שכן האבחון יעזור לרופא בתהליך קבלת ההחלטה אודות התרופה והמינון המתאימים ביותר לילדכם, על מנת לחסוך, ככל הניתן, תופעות לוואי לתרופה.

אבחון הפרעות קשב מדויק

הורים חושבים, שהם יבחינו בשינוי שיחול בילדם בעקבות הטיפול או שילדם יאמר להם שהוא חש בכך, ולכן אין צורך להשקיע כסף בעוד אבחון הפרעות קשב.

אבל לא תמיד ילדים אכן יכולים לומר מה הם חשים, ובנוגע להורים, גם הם לא תמיד יבחינו בשינוי. היום קיים בשוק אבחון הפרעות קשב מדויק ביותר, מבדק ה-MOXO, שלא רק יודע להצביע במדויק על המרכיבים הבונים את הפרעות הקשב, אלא גם יודע לומר האם חלו שינויים ולו המזעריים ביותר.

מבדק ה- MOXO הינו מבדק ממוחשב מסוג  CPT (Continuous Performance Test), הבוחן ארבע יכולות קוגניטיביות המרכיבות את תחום הקשב: קשב, תזמון, היפראקטיביות ואימפולסיביות, תחת סביבות שונות, בהתאם לנורמת גיל ומגדר. למבדק שתי גרסאות: לילדים ולמבוגרים.

מבדק ה-MOXO מדמה את סביבת החיים הטבעית על-ידי שילוב מסיחים חזותיים ושמיעתיים. תוצאות המבדק ברורות ומידיות ומתקבלות באמצעות פרופיל קשב אישי ומדויק, המורכב מכל מרכיב קשב בנפרד ומציג את נקודות החוזק והחולשה של הנבדק.

פרופיל הקשב האישי מאפשר לאיש המקצוע להבין טוב יותר את מקורות הפרעות הקשב ולהתאים את הטיפול הנכון ביותר לנבדק. בנוסף, מאפשר פרופיל הקשב האישי לאיש המקצוע להעריך את אפקטיביות הטיפול לאורך זמן וכך למנוע המשך מתן טיפול לא מתאים.

תוצאות מחקר בינלאומי שהסתיים לא מכבר, אשר הקיף 547 ילדים בגילאי 12-7, מראות כי מבדק ה-MOXO  מצליח לזהות בדיוק של 90% ילדים עם הפרעות קשב (רגישות של 90% וסגוליות של 86%). תוצאות המחקר מובהקות סטטיסטית בכל המדדים שנבדקו: קשב, היפראקטיביות, אימפולסיביות, תזמון וזמן תגובה. המחקר נערך ע”י ד”ר איתי ברגר מהיחידה לנוירולוגית ילדים, המרכז הרפואי הדסה- האוניברסיטה העברית, ירושלים, ופרופ’ יאן ביוטלר (Jan Buitelaar) מהמרכז האוניברסיטאי “קרקטר” לפסיכיאטריית ילדים ומכון דונדרס למוח קוגניציה והתנהגות, ניימכן, הולנד.

שורה תחתונה:
ממש לא חייבים לחכות חודשים רבים (ולפעמים גם שנים) כדי לדעת, האם הטיפול שבו בחרתם עוזר. כדאי לנטר הפרעות קשב! ביצוע אבחון הפרעות קשב ממוחשב מספר חודשים לאחר תחילת הטיפול, ייתן לכם אינפורמציה האם חלו שינויים בהפרעות הקשב (גם שינויים קלים) וגם יחסוך לכם כסף (במקרה שהטיפול שבחרתם אינו מתאים) והחשוב ביותר, יקרב את ילדכם לטיפול המתאים לו וימנע מממנו סבל.

כותב: אדווה פלד, סנכ”לית שיווק, חברת נוירוטק- מפתחת מבדק ה-MOXO , כלי עזר בתהליך אבחון הפרעות קשב.

טלפון: 08-6466107
מייל: [email protected]
כתובת אתר: moxo-adhdtest.co.il

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה