תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

כף ידע – אבחון הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

כף ידע הוא מרכז המתמחה באבחון ביומטרי – אבחון באמצעות כפות הידיים והרגליים. זהו אבחון מדויק, הנמצא בהתאמה של 82% לכל אבחון פסיכולוגי אחר. כיון שהאבחון הביומטרי מהיר הוא זול יחסית לאבחון פסיכולוגי. מרכז כף ידע נמצא במרכז גירון ברעננה, ויש לו שלוחה נוספת גם באשדוד. בין היתר הוא מקנה מענה נרחב לסובלים מהפרעות קשב וריכוז.

כף ידע הוא מרכז המתמחה באבחון ביומטרי, שמטרתו לאתר בקלות ובמהירות יחסית את מלוא הכשרים והיכולות של בני האדם. שיטת האבחון בכף ידע משלבת את שיטת האבחון של הפסיכולוג הקליני ד”ר ארנולד הולצמן, עם שיטת MME,  המפענחת לפי טביעות האצבעות ותבניות העור בכפות הידיים והרגליים את תפקוד האונות השונות של המוח. שיטה זו פותחה על ידי הפסיכולוגית החינוכית ד”ר מרי לאי מטייוואן, והיא מיושמת בהצלחה בעשרים השנים האחרונות.
מאגר הנתונים המדעי, על פיו מתנהל האבחון הביומטרי, פותח במכון המחקר 
New Horizons Development Centre, הממוקם בהונג קונג.
האבחון הביומטרי מתבסס על מאגר הנתונים המדעי, המחקרים והשיטות, שחשפו קשר ישיר בין אזורים במוח לבין אזורים מקבילים בכף היד. מכאן הקשר בין תכונות אופי ופוטנציאל קוגניטיבי לבין טביעות האצבעות, טביעות הידיים והרגליים.

האבחון הביומטרי מאפשר לאתר את הפוטנציאל המולד שלנו, ולהבין כיצד חוויות הילדות והבגרות השפיעו עליו. מחקר שנערך באוניברסיטת בר אילן בשיתוף בית החולים הפסיכיאטרי בנס ציונה, מצא שהאבחון הביומטרי מדויק בהרבה משאר האבחונים הקיימים, והוא מסוגל להגיע לדיוק של מעל 82% מעל לכל אבחון פסיכולוגימסורתי.

באמצעות האבחון הביומטרי ניתן לגלות קשת רחבה של תכונות אופי, כישורים וקשיי למידה שונים, ברמת דיוק גבוהה מאוד. תכונות אלה יכולות להיות גנטיות-מולדות, או נרכשות, כתגובה לסביבה, במהלך התפתחות הילד. התברר כי ניתן אף להעריך את העוצמה של כל תכונה ותכונה, ואת הדרך בה תכונות שונות משתלבות אלו באלו – או מפריעות אלו לאלו.

אחד התחומים החשובים ביותר בתחום האבחון הביומטרי הוא האבחון המקדים לגיל הרך. בגילאים אלה קיים קושי אובייקטיבי באבחון פסיכולוגי של הילד. באמצעות האבחון הביומטרי ניתן בקלות להגיע לתובנות בקשר להתנהגות הילד. באמצעות אבחון בגילאי ארבע עד שש, למשל, ניתן לחזות מראש את הבעיות הלימודיות והחברתיות בהן צפוי הילד להיתקל – ומראש לנסות למנוע אותן.

האבחון הביומטרי מציג רמת דיוק גבוהה ביותר ומוכחת מדעית, שהופכת אותו לפופולארי יותר ויותר. האבחון מתבצע במהירות רבה ואינו ניתן לזיוף או להטיה על ידי המאובחן. האבחון מתבצע בשני שלבים; לקיחת טביעת כף היד והרגל ופענוח הטביעות. בשל הקלות הרבה יחסית של האבחון עלותו זולה יותר מכל אבחון פסיכולוגי אחר.

לפניכם דוגמה להתחלת ניתוח ממצאי אבחון שנערכו ליאיר, ילד עם חשד להפרעת קשב וריכוז;
בהשוואה בין מוח ימין למוח שמאל, המוח הימני מוביל. לכן היבטים רגשיים יקבלו משמעות גבוהה יותר מאשר היבטים לוגיים. טביעת האצבע הדומיננטית בידיים מכילות לולאות, המתארות רגישות גבוהה יותר לסביבה. יאיר משתדל להתאים את עצמו אליה, והוא בעל יכולת הסתגלות והכלה. יאיר לומד תוך התבוננות והסתכלות. האונה המצחית הקדמית בצד ימין מפותחת מאוד ומקנה לו אינטואיציה טובה, רגישות רבה, סקרנות, יכולת לזהות סכנה, אמפתיה והומאניות, דאגה לאחר וחוש ריח מפותח. האונה הרקתית הימנית חזקה לכן הרגישות השמיעתית גבוהה, יש לו יכולת אחסון מידע וזיכרון טוב לטווח הקצר, וכן רגשות חזקים – הוא זוכר אירועים בהקשר רגשי. יאיר הוא בעל אינטליגנציה גבוהה.
הניתוח מסביר את ההשלכות של הממצאים על התחום הלימודי. למשל, יאיר מסוגל להיות מרוכז וממוקד בנושאים המתבססים על ידע קודם. רגישותו לסביבה יוצרת עומס גירויים, שעלולים להפריע לכושר הריכוז. הדו”ח משתרע על פני מספר עמודים, שבסופם ניתנות המלצות קונקרטיות כיצד לעבוד עם יאיר בכיתה.

 נכתב על ידי פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה