תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לנהוג בהקשבה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

להפרעות קשב וריכוז נכנסות למכלול “בעיות ילדי השמנת” מכיוון שהתפיסה הרווחת היא, שאלו היכולים לעמוד במחיר האבחונים, מגיעים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, ושחלקם עושים זאת על מנת להשיג הקלות במוסדות הלימוד השונים, בעוד שמסתובב ציבור שלם שלא מאובחן ושסובל מתופעת הפרעות קשב וריכוז. כאשר מדברים על נהיגה הנושא יותר רגיש. כפי שהסבירה הפרסומת של המשרד לבטיחות בדרכים משנים קודמות;  “מספיק רגע אחד של חוסר תשומת לב”.

 על פי נתונים שמספקת אגודת “אור ירוק” מחקרים מראים, כי הסובלים מתופעת הפרעות קשב וריכוז ינהגו באופן פחות בטיחותי באופן מובהק, מאלו אשר לא סובלים מתופעת הפרעות קשב וריכוז. זה יתבטא בחניות במקומות אסורים, הבנה קלוקלת של השילוט, פגיעה בעצמים שונים בעת נסיעה לאחור ופגעים סביבתיים נוספים.

 גברים פחות קשובים

המחקרים גם מראים, כי בקרב גברים הסובלים מתופעת הפרעות קשב וריכוז, ישנו מתאם גבוה לאלו אשר לא חוגרים חגורות בטיחות. הפרעות קשב וריכוז באות לידי ביטוי גם בתשומת הלב להולכי הרגל, נמצא כי גברים הסובלים מתופעת הפרעות קשב וריכוז מקדישים באופן קיצוני פחות קשב להולכי הרגל מבני מינם, אשר לא סובלים מהתופעה, בעוד שאצל נשים המתאם חופף ברובו.

 הפרעות מעשה יד

באופן מפתיע או לא מפתיע נהגים הסובלים מתופעת הפרעות קשב וריכוז יעדיפו לנהוג בגיר ידני, יקלעו ליותר תאונות, ויאשימו את עצמם לרוב בתאונה ביחס לאנשים, אשר לא סובלים מאותן הפרעות קשב וריכוז. אנשים הסובלים מתופעת הפרעות קשב וריכוז גם ינהגו לא מעט כאשר ביד אחת ההגה וביד השנייה הפלאפון הסלולארי. 

 חוקי להפריע

כיום אין שום חוק, שמכריח אנשים לעבור אבחון כלשהו לאיתור הפרעות קשב וריכוז, מה שמוביל לסכנות מיותרות על הכבישים. המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, פרופסור דוד שנהר, טען בזמנו, כשהתראיין ל-NRG, כי התופעה של אנשים עם הפרעות קשב וריכוז לא מאובחנות, הנוסעים ומסכנים את האזרחים, היא לא מקובלת על פי שום קנה מידה, ויש לחקור את היקף התופעה ובמידת הצורך לחתור לשינוי חקיקה. פרופסור שנהר התראיין ב-2009 ומאז ועד היום לא חוקק חוק המכריח אנשים לעבור אבחון להפרעות קשב וריכוז.

כשזה נוגע לחיים, הפרעות קשב וריכוז הופכות למשהו הרבה יותר מדעי ומדויק. זאת משום שהן הופכות לכאורה למדד חשוב החורץ גורלות. יחד עם זאת, ישנם רבים הסובלים מתופעת הפרעות קשב וריכוז, הטוענים כי השפעת הריטלין על נהיגתם היא קלושה לכל היותר, ויהיה זה מגוחך אם יוכרחו לקחת כדורים, על מנת לנהוג, כפי שעושים במקרים של חולים פסיכיאטריים או של חולי אפילפסיה.

עם זאת הסטטיסטיקה מראה, כי הסובלים מתופעת הפרעות קשב וריכוז מעורבים פי שלוש בתאונות דרכים ורישיונם נשלל פי שש מאחרים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה