תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לראשונה בישראל לימודים גבוהים והשמה לשוק העבודה לסטודנטים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מאת; המכללה הטכנולוגית רופין

בימים אלו מסתיים מחזור לימודים ראשון של תוכנית “מרופין לקריירה”, המאפשר לראשונה בישראל לימודים גבוהים והשמה לשוק העבודה לסטודנטים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז.
לימודים גבוהים הנם משימה מאתגרת ביותר וכאשר מדובר באוכלוסייה של לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז, הופכת המשימה לכמעט בלתי אפשרית. תוכנית לימודים חדשה של המכללה הטכנולוגית רופין “מרופין לקריירה” הצליחה להפוך את מה שהיה פעם בגדר חלום רחוק עבור סטודנטים רבים למציאות של ממש.

 ייחודה של תוכנית “מרופין לקריירה” בא לידי ביטוי בשני חלקיה השונים: שלב ההכשרה ושלב ההשמה. שלב ההכשרה הכולל שיטות לימוד מיוחדות, קבוצות לימוד קטנות ומורים מומחים מהשורה הראשונה באמצעותם מצליחים הסטודנטים  להתגבר על קשיי ליקוי הלמידה והפרעות הקשב. השלב השני  מטפל בתחום מאתגר ביותר עבור סטודנטים אלו –  השמה לעבודה במקצוע הנרכש וליווי מקצועי של הבוגרים בעבודתם החדשה . 

“כיום מרבית מבחני המיון לתעסוקה אינם מותאמים ללקוי למידה”,  ציין טל קוטנר מנהל הפרויקט “מרופין לקריירה”. “רוב מבחני הכניסה הינם מבחנים בכתב או מול מחשב אשר מראש שמים את לקויי הלמידה, על אף כישוריהם הרבים, בעמדה נחותה לעומת שאר המועמדים. אנו מאפשרים לסטודנטים שלנו השתלבות מלאה במקומות העבודה באמצעות השמה מקצועית, תדרוך המנהלים והבוגרים טרם כניסה לתפקיד,  ליווי מתאים לכל בוגר לאחר הכניסה לתפקיד ובכך מאפשרים לבוגרים השתלבות מלאה בשוק העבודה בזכות ולא בחסד. “

בימים אלו מסיים המחזור הראשון את לימודיו בתוכנית ועובד את שלבי המיון באמצעות חברות השמה מקצועיות . 36 הסטודנטים שבתוכנית עוברים במקביל ללימודיהם סדנאות מגוונות המכינות אותם לראיונות העבודה, כמו גם סדנאות התאקלמות לאחר קבלתם לתפקיד.

הלימודים עצמם מורכבים מחמישה סמסטרים. בשנה הראשונה ללימודים לומדים הסטודנטים את עקרונות הלמידה הנכונה המותאמים אליהם באופן אישי כמו גם שיעורים רבים שמטרתם השלמת פערים שנוצרו במשך השנים. בנוסף, מקבלים הסטודנטים קורסים וסדנאות בנושאי העצמה אישית ומינוף יכולותיו האישיות של כל סטודנט.

בשנה השנייה ללימודים רוכשים הסטודנטים ידע מקצועי בתחומים מגוונים לפי בחירתם כגון: תקשורת ומולטימדיה, מקצועות טכנולוגיים שונים, מקצועות ניהול מגוונים, לימודי סביבה ואף “חליפות לימודים מותאמות אישית” לבקשתם של הסטודנטים.

לקראת תום לימודי השנה השנייה צוות “מרופין לקריירה” מקשר בין סטודנטים למקום עבודה, מלווה אותם בכל שלבי הדרך החל משלב הראיונות, שלב הקבלה ואף ליווי בשלב ההתאקלמות בעבודה החדשה. ליווי זה מאפשר כניסה חלקה לתפקיד החדש הדורש פעמים רבות לימוד והסתגלות מורכבים.

אלכס, סטודנט בתוכנית מספר: “עד שהגעתי לתוכנית הספקתי ללמוד ולנשור ממספר מכללות, על אף מבחני האינטליגנציה הגבוהים שלי – עמדתי להרים ידיים ואפילו היה שלב בו החלטתי

שאני עם לימודים סיימתי. כצ’אנס אחרון נרשמתי ל”מרופין לקריירה”. בתוכנית קיבלתי כלים שלא קיבלתי במקומות אחרים- לימודים בקבוצות קטנות, חניכה, יחס אישי ואפילו סדנאות העצמה. כיום אני בשלבי מיון סופיים בחברה מובילה במשק, ואני רגוע מאוד כי אני יודע שיש לי לווי מקצועי בכל שלבי הדרך. התוכנית גרמה לי להאמין כי כל מטרה ויעד שאציב לעצמי אוכל לכבוש”.

גלית נעים – רכזת התוכנית   [email protected]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה