תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מבחן טובה במסגרת המרכז הטיפולי הרב-תחומי אפק

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מבחן טובה במסגרת המרכז הטיפולי הרב-תחומי אפק

אפק – מרכז טיפולי רב תחומי

פעמים רבות הורים נתקלים בבעיות מסוימות של הילדים שלהם שהרפואה הקונבנציונאלית לא נותנת להן מענה הולם. פעמים רבות מדובר בבעיות שוליות לכאורה, אך הורים דואגים ואוהבים תמיד שמים לב לכל מכאוב של ילדם, ולו הקטן ביותר. אפק, מרכז טיפולי רב-תחומי, הוקם בדיוק מתוך הבנה כנה לליבם של הורים אלה. המכון הטיפולי נוצר מתוך ראייה הוליסטית. כלומר, להבדיל מתורות רפואיות רבות אחרות, מרכז אפק מאמין שבריאות הנפש ובריאות הגוף הינם שני חלקים של שלם אחת, שאחד לא יכול להתקיים ללא השני.

מרכז אפק מעניק מגוון פתרונות לצרכים התפתחותיים, חינוכיים ורגשיים של הילד, שוב, מתוך הבנה שהכול תלוי זה בזה. המרכז מספק שירותי אבחון, ייעוץ, הכוונה וטיפולים שונים שעוזרים להשיג איזון ובריאות נפשית טובה, כולל טיפול בלקויות למידה בכל הגילאים.

מרכז אפק מאמין ביעילותם של טיפולים באומנות, דרמה, הבעה, יצירה, ריפוי בעיסוק ועוד. שירותים כגון קלינאות תקשורת, אבחון דידקטי והוראה מתקנת מאפשרים לכל ילדים להגיע הכי רחוק שאפשר ולממש את הפוטנציאל שלו באופן מלא.

מבחן טובה

מבחן טובה הינו השיטה הנפוצה ביותר קיים עבור בדיקת הפרעות קשב וריכוז. מבחן טובה פותח בשנות השמונים על ידי מדען אמריקאי שעסק באופן פרטני בהפרעות קשב וריכוז ותופעות פסיכולוגיות אחרות.

מבחן זה מתבצע על ידי מחשב ודורש מהנבחנים לבצע משימות שונות, פשוטות, אך שבוחנות את מידת הריכוז שלהם והיכולת לבצע משימות משעממות לאורך זמן. בזכות מבחן טובה, ניתן לבדוק הפרעות קשב וריכוז במגוון מכונים ברחבי הארץ. עם זאת, מומלץ לפנות למקורות נוספים, על מנת לשלול אפשרויות של תופעות אחרות המשפיעות על יכולות הריכוז של הילדים.

עם זאת, מבחן טובה לא מיועד אך ורק לילדים. מבוגרים רבים שלא אובחנו בילדותם, מודעים לכך שיש להם את הסימפטומים הבולטים של הפרעות קשב וריכוז. מבחן טובה הינו אינדיקאטור טוב גם עבורם, שמהווה צעד ראשון לעבר פיתרון הבעיה.

מבחן טובה במסגרת  המרכז הטיפולי הרב-תחומי אפק

המרכז הטיפולי הרב-תחומי אפק מספק, בין השאר, את האפשרות לעשות מבחן טובה באווירה נינוחה ואיכותית שתמקסם את היכולות של הנבדק לעמוד במבחן בצורה הטובה ביותר. במרכז אפק תמצאו חדרים שקטים ומאווררים שמספקים אווירה טובה ורגועה לשם ביצוע מבחן טובה.

חשיבות המקום שבו מבצעים את המבחן הינה גבוהה. מאוד. בזכות היחס ההוליסטי של המקום, האדם הנבחן, בין אם הוא ילד או מבוגר, לא נכנס לפאניקה ולחץ בגלל המבחן. הרי תוצאות המבחן לא מהווים את האינדיקאטור המוחלט למנת המשכל או ליכולות של הנבדק. למעשה, בזכות היחס ההוליסטי לכל מטופל וכל מאובחן במרכז הטיפולי הרב-תחומי אפק, לילדים ומבוגרים רבים יש סיכוי לעשות את מבחן טובה בצורה הרבה יותר טובה מאשר במקומות אחרים.

הפרעות קשב וריכוז הינה תופעה שיש בה הרבה מאוד סימני שאלה. זו הסיבה לכך שיחס נינוח כלפי מבחן טובה, כמו זה שתקבלו במסגרת המרכז הטיפולי אפק, יכול לתרום הרבה מאוד להצלחה של הנבדק. ולא רק במבחן טובה ספציפי זה, אלא בכל המשך דרכו. 

נכתב ע”י: מערכת “קשב וריכוז”

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה