תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מה ההבדל בין ADD ל- ADHD ?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

 

יש פסיכיאטרים שכותבים את האות H בסוגריים  – AD(H)D, ובכך מציינים את התפיסה הרווחת כיום כי ADD הוא תת-קבוצה של ADHD. האות H מציינת את מרכיב ההיפר-אקטיביות האופייני להפרעה, אם כי אצל חלק מהילדים עם הפרעת קשב וריכוז לא נצפית היפראקטיביות. במילים אחרות, ילדים עם ADD הם ילדים הפרעת קשב וריכוז בלי מרכיב ההיפר-אקטיביות.

ידוע על מקרים בהם ילד שהתנהל כ- ADD שקט ומופנם הפך להיפראקטיבי בתקופת גיל ההתבגרות, ובמקרים אחרים התפרצה הנטייה להיפראקטיביות בגיל מאוחר יותר. תופעה זאת מחזקת את ההנחה כי ADD הוא סוג של ADHD.

המרכיבים האופיינים להפרעת קשב וריכוז הם אימפולסיביות, חוסר ריכוז ומיקוד, יכולת תשומת-לב קצרה, מוסחות גבוהה, קושי התארגנות, וחוסר שקט פנימי או חיצוני או שניהם גם יחד.

אכן, בעלי ADHD ו-ADD מתאפיינים באלמנטים דומים מסוימים, אם כי אצלADHD  האימפולסיביות וההיפר-אקטיביות הם מאפיינים בולטים ואילו אצל ילדים עם ADD בולטים יותר החולמנות והקושי להתמקד.

ילדים עם ADD נראים “לא מחוברים” למתרחש, ותשומת-לבם מרחפת לעניינים אחרים. חוסר תשומת-הלב והקושי להתרכז במשימה אינם נצפים כהתנהגות חריגה אלא ניכרים בתוצאות הנמוכות מהציפיות מן הילד. ילדים עם ADHD מתאפיינים בעיקר בתנועתיות-יתר, קושי להתאפק, ואי-שקט גופני או מילולי. במצבים קיצוניים היפראקטיביות עשויה להתבטא בהתנהגות בלתי-מרוסנת.

 

היפר-אקטיביות מקלה על זיהוי ADHD, בעוד ילדים עם ADD לעיתים לא מאובחנים במשך שנים ארוכות. שכיח כי הורים ומורים לא מניחים את קיומה של הפרעת קשב וריכוז כאשר הילד נראה שקט, מנומס, או ביישן, ולעיתים אבחון ילד עם ADD מוחמץ כליל.

 

מחקרים אחדים מצביעים על שיעור יותר גבוה של בעיות התנהגותיות אצל ילדים עם מרכיב ההיפראקטיביות, דבר שהוא מובן מאליו, ואילו אצל ילדים עם ADD נמצאה שכיחות יותר גבוהה של תחלואה כפולה (קו-מוריבידיות), דהיינו הפרעת קשב וריכוז יחד עם דיכאון או חרדות.

עם זאת, ילדים רבים בעלי ADD או ADHD מנהלים חיים רגילים וטובים, והרבה מזה תלוי בנו, המבוגרים: ההורים, המורים והמאמנים. ילדים עם הפרעת קשב וריכוז הזוכים לטיפול מערכתי טוב ומותאם להם עשויים להגיע להישגים גבוהים לא פחות מילדים אחרים ולעיתים אף יותר.

 

תפקיד ההורים

יש לכם למזלכם ילד עם ADD/ADHD

מצויין! ומדוע זה כל כך מצוין? משום שילד עם הפרעת קשב וריכוז ילמד אתכם יותר טוב מכל ילדיכם האחרים על תפקידכם כהורים !

 

תפקיד ההורים

לאהוב את הילד

ליצור אווירה רגועה ונעימה בבית

לגדל את הילד כך שיאהב את עצמו ויעריך את עצמו

ללמד את הילד להשתלב בחברה בהצלחה

להקנות לילד הרגלים אפקטיביים – חיוביים, יעילים ומקדמים

לסייע לילד להתגבר על אתגרים כלליים ואתגרים המיוחדים לו

– ללמד את הילד לתעל את האנרגיה שלו לפעילות חיובית ומיטיבה

 

על כל אלה נרחיב עוד במאמרים ובטיפים הבאים.

 

ייעוץ להורים: 1-800-80-80-88

פרטים על קורס אימון ADHD להורים ומטפלים

בכתובת: http://my-intuition.com/page80.html

 

שלכם,

אסתי פישר היים

מנהלת iCU – תרפיה באימון אישי

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה