תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון האביב – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון האביב – טיפול רגשי

מכון האביב הוא מרכז טיפולי ואבחוני רב תחומי לילדים , לנוער ולמשפחה במעגל החיים. במסגרת השירותים המוצעים במכון תמצאו מגוון רחב של טיפולים רגשיים. השאיפה שלנו היא להתאים לכל אדם הפונה אלינו, את המענה הטיפולי הנכון לו בהתאם לצרכיו, גילו ולסיבת הפנייה. הדרכת הורים הינה חלק בלתי נפרד מהטיפול הרגשי הניתן לילדים.

 

נורת אזהרה: אם הילד עצוב או עצבני, בוכה לעיתים תכופות, חדל ליהנות מדברים שעניינו אותו קודם, מתבודד או מבטא תיסכול חריג ואלה אינם חולפים אחרי שיחה שלכם איתו, יש מקום לפניה לטיפול פסיכולוגי מקצועי.

 

טיפולים פסיכולוגים –  ניתנים במכון האביב על ידי פסיכולוגים מנוסים לטיפול בילדים ובנוער, עם מגוון קשיים. בעיות התנהגות, מיומנויות חברתיות,  דימוי עצמי נמוך, חרדה, קשיי ויסות, גבולות וסמכות הורית ועוד. הטיפול הפסיכולוגי בילדים צעירים נעשה באמצעות משחק. דרך המשחק המשותף המטפל מתוודע אל הילד ומבין מה מטריד ומעסיק אותו. במשחק הסימבולי הילד משחזר סיטואציות יומיומיות אותן הוא חווה, מה שמאפשר ולעבד את הרגשות שהוא מעלה.

 

טיפול דיאדי – כולל מערך של מפגשים משותפים של  המטפל עם הילד והוריו. שיטת הטיפול הזו נמצאה יעילה בבעיות שינה ואכילה, קשיי התנהגות, קשיי ויסות, קשיים בקשר הורה ילד או תחושה של ההורה שההתנהלות שלו מול הילד אינה אפקטיבית.

 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) – זהו טיפול שמשלב טיפול התנהגותי וטיפול קוגניטיבי ומטרתו הקלת הסימפטומים שמהם סובל המטופל. הטיפול מתייחס לשלושה מרכיבים:

 המרכיב הגופני- שמטרתו ליצור תחושת שליטה בגוף ובסימפטומים הפיזיים.

המרכיב הקוגניטיבי– שמטרתו לזהות מחשבות אוטומטיות ופרשנויות שגורמות למצוקה וכך להמיר אותן לחשיבה יותר אפקטיבית.

המרכיב ההתנהגותי– מטרתו לזהות דפוסי התנהגות מזיקים ולהמירם בהתנהגויות מותאמות.

זהו תהליך יעיל, מובנה  ממוקד בהווה ובעתיד תוך התייחסות גם לעבר.  מתאים לטיפול בקשיי התנהגות, חרדה, דימוי עצמי נמוך, דיכאון ועוד. במסגרת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי אנו משלבים טיפול בחדר הסנוזלן, שהינו חדר לגרייה רב חושית ומטרתו להביא לאיזון בין פעילות יתר לרגיעה. מתאים לטיפול בקשיי ויסות התנהגותי ורגשי וכן בקשיי ויסות תחושתי.

 

תרפיה באמנות – תרפיה באמנות הינה טיפול רגשי המשתמש בשפה בלתי מילולית, לביטוי עצמי, רגשי ותחושתי. הטיפול באומנות מיועד לילדים, בני נוער ומבוגרים בעלי קושי בביטוי מילולי של רגשות ותחושות וגם לאלה שיכולתם המילולית טובה אך מתקשים לגעת ברבדים הנפשיים העמוקים שלהם.

בתרפיה באמנות נשתמש בחומרים כדי לחשוף ולהבין תהליכים נפשיים בסביבה מוגנת שמאפשרת להציף תכנים לא מודעים. זוהי שפה שמאפשרת עיבוד של החוויות הפנימיות תוך שימוש בכוחותיו של המטופל וביצירתיות שלו כדי להגיע לצמיחה. הטיפול באמנות אינו דורש מהמטופל כישרון או ידע מוקדם והוא מתאים לכל אדם שיש בו נכונות להתנסות בחמרי אומנות .

 

תרפיה במוסיקה –  היא תהליך פרטני או קבוצתי, בו יוצר התרפיסט קשר מכוון עם מטופל במטרה להביא לשיפור או לשינוי  בתפקוד רגשי, נפשי, התנהגותי, חברתי, תקשורתי או אחר. הקשר נוצר באמצעות מוסיקה ומילים כשאין צורך בידע מוקדם בנגינה  או כשרון מוסיקלי. העשייה המוסיקלית כוללת שימוש במוסיקה חיה – אלתור, ביצוע, הלחנה ושירה (שימוש בשירים קיימים  ושירים אישיים) וכן שימוש במוסיקה מוקלטת- האזנה למוסיקה ודמיון מודרך. המוסיקה היא כלי הבעה טבעי וחוויתי עבור הילד והמתבגר, בה הוא יכול לבטא עצמו באופן ספונטני. המוסיקה עוקפת התנגדויות ומאפשרת להתחיל את התהליך הטיפולי ע”י יצירת דיאלוג פנימי בין המטופל לבין המוסיקה כשהמטפל נכנס בהדרגה. כמו כן היא מאפשרת ביטוי ועיבוד של רגשות וקונפליקטים בדרך שאינה מאיימת, כשאלמנט ההנאה והמשחקיות הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

 

המטפלות במוזיקה ובאמנות במכון האביב, בוגרות תואר שני בלימודי תרפיה באמנות, מוסמכות מטעם משרד הבריאות ובעלות ניסיון טיפולי רב בילדים, נוער ומבוגרים במצבים של דימוי עצמי נמוך, התפרצויות זעם ותסכול, קשיי למידה והפרעות קשב וריכוז, שיפור התקשורת הבינאישית ,פרידה ואובדן, חרדות ומצבי חולי.

 

הסכם עם כללית מושלם וחברות הביטוח

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה