תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון חיבורים – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון חיבורים

מכון חיבורים כשמו כן הוא, מחבר בין אנשי צוות מומחים ומציע מגוון תחומי טיפול. מכון חיבורים מעמיד את העבודה בצוות במרכז, על כן, בניגוד לגישה הרווחת בעולם הטיפול, במכון מזמינים את המטופל ראשית לפגישת הערכה. לאחריה קובעים אנשי הצוות יחדיו איזה טיפול הוא המתאים ביותר עבור הלקוח, ואף מי המטפל הנכון ביותר עבורו תוך התייחסות לבעייה ממנו הלקוח סובל.

בין אנשי הצוות מוביל קו של שפה משותפת, דבר המקנה למכון את ייחודיותו. טיפול אישי ומקצועי בגובה העיניים הוא הראשון בסדר העדיפויות של המכון. יצירת שפה משותפת בין המטפל והמטופל היא זו אשר תגרום לעבודה ולמאמץ להיות הדדי, בנוסף לתחושת מוטיבציה שתביא בסופו של דבר לשינוי המיוחל.

טיפול רגשי

אנחנו חיים במדינה בה תנאי המחייה מלחיצים במיוחד. זוהי מדינה בה אווירת המלחמה והקטל בכבישים הם יומיומיים. מה גם ששעות העבודה במדינתנו הקטנה הן גבוהות מאוד ולעיתים בלתי סבירות. כל אלה מובילים אותנו אל הקצה, אל סטרס הולך ומתגבר העלול להוביל, בסופו של דבר, לקריסת מערכות. טיפול רגשי תפקידו למנוע זאת מבעוד מועד ולייצר אי של שלווה בתוך המבנה הנפשי של המטופל.

טיפול רגשי יצירתי

 ישנם סוגים שונים של טיפול רגשי. ישנו הטיפול הקלאסי השיחתי, הנשען על עקרונות הפסיכותרפיה, אך ישנם דרכים נוספות ויצירתיות על מנת להעביר מטופל שינוי רגשי והתמרה בחייו. הבולטות מהן הן טיפול רגשי באומנות ויצירה, טיפול רגשי במשחק וטיפול רגשי בפסיכודרמה.

טיפול רגשי קלאסי נשען על השיחה ככלי הטיפול העיקרי, כאשר המטפל מנהל דיאלוג עם המטופל, מציג לו שאלות ונותן פרשנויות לנאמר וכו’. לחלק מן המטופלים השפה אינה כלי הטיפול המועדף, על כן טיפול רגשי בכלים לא מילוליים מתאימים להם יותר ועוזרים להם לבטא את רגשותיהם. מטופלים רבים מתקשים לתמלל את רגשותיהם ותחושותיהם. ישנם גם מטופלים שאף על פי שאינם מתקשים בניהול שיחה קונבנצינאלי יעדיפו להביע את עצמם באופן יצירתי יותר.

למעשה, היצירה היא מעין ערוץ שיחה נוסף, כאשר היצירה אותה מציג המטופל היא מראה לקונפליקטים הרגשיים והנפשיים אותם הוא חווה. דרך היצירה ניתן לעבור חקירה ועבודה נפשית מעמיקה ולהטמיר את הקשיים והכשלים לביטוי חופשי ושמח.

טיפול רגשי יצירתי – למי זה מיועד?

השימוש בכלים יצירתיים טבעי ביותר עבור ילדים. ילדים לרוב מחוברים לצד היצירתי שבהם, על כן קל להם לבטא את עצמם ועולמם הפנימי ברדכים יצירתיות. דרך היצירה יכול המטפל להבין את עולמו של הילד, ומשם להדריך את ההורים בהתאם.

לא רק בקרב ילדים טיפול רגשי יצירתי אפקטיבי. גם למבוגרים, זוגות ומשפחות, טיפול רגשי בכלי יצירתי מאפשר פרספקטיבה רחבה אך מדוייקת של הקשיים מחד ושל העוצמות מאידך. טיפול רגשי משפחתי למשל יכול לקדם הדדיות ושפה משותפת בין כל בני הבית. כנ”ל לגבי טיפול זוגי, זוהי דרך מופלאה לבני זוג להתוודע אחד לשני באופן לא שגרתי, מוכר או צפוי, ולעתים ללא מילים.  כמו שנאמר “תמונה אחת שווה אלף מילים.”

מכון חיבורים נותן מענה נרחב למשפחות, זוגות, ילדים, נוער ומבוגרים הזקוקים לטיפול רגשי המותאם אישית לצורכיהם הייחודיים.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה