תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז דיאגנוסטיקה – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות אשר מחלישות את היכולות הקוגניטיביות-לימודיות של האדם.
ההפרעות מתפתחות כתוצאה מגורמים שונים, חלקן כתוצאה מהשפעות ההורים-תלמידים-חברה וחלקן כתוצאה מגורמים אשר אינם בשליטתנו.
במרכז דיאגנוסטיקה, נותנים משמעות רבה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, על בסיס התמחות בהיקפי התופעה, ניסיון וידע מחקרי אודות התופעה והטיפול היעיל שכל כך עוזר לתלמידים.
תהליך האבחון והטיפול נעשה על ידי פסיכיאטר מומחה.
תהליך האבחון כולל עבודה עם מבחנים ממוחשבים מתקדמים ושאלונים מיוחדים למורים ולהורים.
בסוף התהליך ניתן סיכום בכתב, אשר מכיל אבחנה מקצועית, המלצות לטיפול במבחנים מיוחדים (מבחני מחשב TOVA, BRC, CPT).

מבחני המחשב הם בעלי איכויות מחקר ולמידה גבוהים, אשר מאפשרים אבחון יעיל, מהיר ואיכותי לתלמיד.
על בסיס מבחנים ומטלות בסיסיות ו”משעממות” יחסית ניתן להגיע לתוצאות איכותיות. המבחנים בודקים יכולות תגובה לגירויים, מהירויות תגובה ודיוק, עיבוד מידע וחשיבה.

המבחנים השונים:

מבחן BRC:
המבחן הוא בדיקה ממוחשבת וחדישה, אשר מתבססת על מסך מגע ידידותי למשתמש.
המבחן מספק מידע מהיר ואיכותי, אובייקטיבי ומהימן אודות התפקוד הקוגניטיבי של התלמיד. פלט התוצאות מציג פרופיל של הנבדק בהשוואה לשאר הנבדקים (בחתכי גיל, מין ופרמטרים נוספים). הבדיקה משתמשת בטכנולוגיות חדשניות שהביאו לתוצאות מרשימות.

מבחן TOVA:
המבחן הוא שיטת בדיקה ותיקה ונפוצה בארץ, אשר קיימת בעולם כשני עשורים.
המבחן מעריך יכולות קשב, זמן תגובה, תגובות אימפולסיביות, מהירויות תגובה מוחיות, השתנות זמני התגובה ועוד. זמן הבדיקה הוא כ-25 דקות.

להורים והמורים המביטים מהצד, קשה מאוד להיכנס אל תוך עולמם של הילדים. לעיתים קרובות, קשה מאוד לילדים להביע מילולית את הקשיים, מה שלרוב גם קשה לכל אדם בוגר.

בנוסף, קשה מאוד לתאר את ההרגשות שההורים חווים כאשר הם מתמודדים עם הפרעות הקשב וריכוז אצל הילדים. מצבי חוסר הידע, חוסר האונים, ההתמודדות מול מערכת חינוך מסורבלת ומורכבת, המורה ועוד – הם אלו שהופכים את המצב למייאש וקשה.
ההורים נתקלים במצב של החלטה משמעותית שהם נדרשים לקבל, ללא כל ידע וניסיון, בדבר העתיד החינוכי של ילדיהם. מעבר לכך, כיוון שמדובר על תקופת גיל ההתבגרות, אשר במהלכה מתעצבים החיים הבוגרים, ישנן השלכות על חיי איכות הילדים שלנו גם בגיל בוגר. לכן, הורים רבים מתקשים בקבלת החלטה מורכבת זו.

טיפים חשובים לכל הורה

הפרעות קשה וריכוז נפוצות אצל תלמידים וילדים רבים, ילדכם הוא לא היחיד ואינו לבד.
ההפרעות מכונות בשפה המקצועית באנגלית בשם “ADHD”. ההפרעות מופיעות בשלבי הילדות, לרוב בגילאי שלוש עד שבע. במרבית המקרים, התופעות נמשכות אל תוך גיל ההתבגרות ולאורך גיל הבגרות.הסימפטומים השונים של ההפרעה הם קשיים רבים בלימודים, בעיות התרכזות, חוסר עקביות, בעיות חברתיות שונות  (התנהגות חריגה), זיכרון בעייתי בטווחים הארוכים, אימפולסיביות, בעיות בעומס ידע ועוד. המרכז מעניק מחירים נוחים לעמיתי  מכבי “מגן זהב”, “כללית מושלם” וקופת “מאוחדת שיא”.
בואו למרכז, בצעו תהליך אבחון וטיפול ותתחילו להרגיש הרגשות נחת וגאווה בילדים שלכם, שהם בהחלט מוצלחים ונבונים.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה