תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז דיאגנוסטיקה – לתת מענה לרגש

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ארבעה פנים לו לאדם; פן פיזי-גופני, שכלי, רוחני ורגשי. לכאורה הם מופרדים זה מזה אך למעשה עשויים מקשה אחת. אי אפשר לטפל בפן אחד בלי לגעת בשני, אי אפשר לגעת בפן אחד מבלי לגעת בכולם. מטפלים בתחום הגוף-נפש יודעים זאת טוב מכולם. כך, לדוגמה, כאשר מטפלים בילד שסובל מלקויות למידה, רצוי לבדוק אם משהו בפן הפיזי מפריע לו לתפקד כלומד. רצוי לבחון כיצד זה משפיע על הפן הרגשי שלו, למשל על תחושת הערך העצמי, ולבחון כיצד ניתן להסתייע בפן הרוחני, למשל, בטיפול באמנות, כדי לסייע לו. כיון שהכול קשור בהכול, צריך להציע לכל תלמיד מתקשה את מגוון הטיפולים האפשריים בכל ארבעת הפנים. במרכז דיאגנוסטיקה מקנים ללומד מגוון רחב של טיפולים בפן הרגשי, המשולב בפן הגופני, שמשולב בפן השכלי וכרוך בפן הרוחני.

הטיפול בהבעה ויצירה – טיפול באמנויות או בתנועה – עושה שימוש ביצירה ובתנועה כדי לרפא את הרגש. אמנות, תנועה ופסיכודרמה הם אבני היסוד. דרכם ובאמצעותם ניתן לסייע למטופלים לבטא רגשות ותחושות שהם מתקשים להביע במילים, וכך להתגבר על קשיים וללחום במצוקות. הבעה ויצירה מתאימים במיוחד לטיפול בילדים. הילד, למעשה, חי בעולם הרגש מרגע לידתו ועד לשלב בית הספר, אז נכנס לחייו הפן השכלי. מרגע לידתו מביע הילד רגש; בבכי, בתנועות, בכעס או בשמחה. צחוק של תינוק מדבק, כי הוא מגיע מהמקומות הטהורים ביותר. הוא מביע רגש נטו. ולכן, היצירה, שנוגעת בעולם הרגש של הילד, מוצאת לה שם כר נרחב, מקבל ואינסופי. כדי להיעזר בטיפול בהבעה ויצירה, אין צורך בכישרון או בידע קודם. אלה כבר קיימים, צריך רק לעורר אותם. השימוש במקום המוכר, מאפשר לצמוח ממנו.
הטיפול במרכז דיאגנוסטיקה מתבצע באופן פרטני או קבוצתי, והוא משולב עם הדרכת ההורים. הטיפול בהבעה ויצירה יכול להיות הטיפול הבלעדי או להיות טיפול משלים לטיפול התרופתי.

למה אמנויות

הטיפול באמנויות משתמש בתהליכי יצירה והתבוננות פנימית לטיפול רגשי ולשינוי נפשי. החומרים מאפשרים למטופל לגעת, ללוש, לחוש. כל אלה יוצרים קשת של רגשות שלא תמיד ניתן לבטא במלים. זהו כלי לחיבור להוויה הפנימית, למקומות החבויים. כך ניתן לחבר את הפנים העמוק לעולם שבחוץ. המטפל מסייע למטופל ליצור את הקשר, לעבד את תחושותיו ולהבין את עולמו הרגשי. ההבנה הזו לוקחת את המטופל קדימה, ומאפשרת לו התמודדות טובה יותר עם מה שעובר עליו.

מדוע תנועה

הטיפול בתנועה משתמש בחוויות הגוף כדי לסייע למטופל להבין את תחושותיו. במערכת הרגשית נשמרות החוויות גם באופן גופני. גוף ונפש שלובים זה בזה. עבודה טיפולית תנועתית מאפשרת גישה לחוויות רגשיות שלעתים לא ניתן להגיע אליהן, וכך ניתן לפתח יכולת של הכלה אצל המטופל. ההכלה היא שלב הכרחי בטיפול ברגש. ממנו עוברים לשלב ההתמודדות, המסייע להתגבר על הקשיים והמכשלות.

והמחיר?

עלות טיפול רגשי בדיאגנוסטיקה סנטר נעה בין 45 שקלים ל-135 שקלים. הטיפול מתבצע רק לאחר הפניה מגורם מקצועי.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה