תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז הבעה – אבחון BRC

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז הבעה – אבחון BRC

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז 

 רקע כללי:
מרכז הבעה מהווה מרכז שנועד לאבחון הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות ולטיפול בהפרעות הללו ובכל ההפרעות המשניות המתלוות אליהן בכל שלבי החיים. המרכז מיועד לכל קטגוריות הגילאים, ילדים, בני נוער ומבוגרים. המרכז נוסד באמצעות הגברת תמי רוסו לייזרוביץ, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בטיפול באמנות, ותחום התמחותה הוא הטיפול הרב מערכתי, שייעודו לקשר בין כל הגופים והגורמים הקיימים בעולמו של הילד, והדרכתם כיצד לאפשר סביבה תומכת באופן אופטימאלי לילד על מנת לאפשר את התנאים לקידומו. הדבר בא לידי ביטוי בהדרכת הורים, בני משפחה, מורים, גננות וכדומה. ייעודו של מרכז הבעה הוא אבחון וטיפול בילדים, בני נוער ומבוגרים, המתקשים בהיבטים השונים של תחומי החיים החל מהתחום האקדמי וכלה בהיבט הבין אישי, ולהעניק להם כלים על מנת לאפשר להם לקבל בהבנה את המגבלות, ויחד עם זאת לרכוש שיטות שיאפשרו להם לעקוף את המגבלות שלהם, ולממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. המרכז פועל במגוון אמצעים פסיכולוגיים מתקדמים, הן באופן יחידני והן באמצעות טיפולים קבוצתיים, כמו פסיכודרמה, טיפול באומנות, פסיכותרפיה, וייעוץ זוגי. בין היתר מתקיימות קבוצות להדרכת הורים לקטגוריות גיל שונות כמו קבוצות הורים לגיל הרך, לילדי ביה”ס ובני נוער מתבגרים, שנועדו להקנות להם אמצעי התמודדות עם הקשיים הנובעים בכל השלבים, כפי שציינה לא פעם מייסדת המרכז, הגברת תמי רוסו לייזרוביץ: “רוב הפעמים, העזרה כרוכה בפיתרון פשוט, רק אל תתביישו לבקש אותה…”

מבחן BRC:
אבחון BRC הינו אבחון נוירו קוגניטיבי ממוחשב, שמטרתו לסייע בידי איש המקצוע להבין את אופי קשייו של הנבדק, על מנת לאבחן באופן מדויק את מצבו ולהתאים עבורו תוכנית טיפול אופטימאלית.
אבחון BRC הינו מקיף, מהימן ואובייקטיבי ומעניק תמונה כוללת של תפקודיו הקוגניטיביים של המטופל. האבחון הממוחשב בודק באופן שיטתי את כל תפקודי הקשב, את התפקודים הניהוליים, הזיכרון החזותי והמילולי והאוצר מילולי. קיימים מספר סוגים של קשב, כמו לדוגמה הקשב המתמשך, כאשר נבדקת באבחון BRC יכולת השמירה על הקשב לזמן ממושך מבלי שרמת הביצוע ייפגע. עוד נבדק הקשב הסלקטיבי, בו נמדדת היכולת למקד את הקשב במטלה מסוימת בלבד, ולהתעלם מיתר הגירויים סביב שאינם קשורים לאותה המטלה בה יש צורך להתמקד, ובנוסף נבחן גם פיצול הקשב, בו עולה הצורך להתמקד במספר גירויים בו זמנית. האבחון כולל גם בחינת תפקודים ניהוליים האחראים ליכולות כמו תכנון, יכולת הסתגלות למצבים משתנים, יכולת ארגון, למידה מטעויות וכדומה. אבחון BRC אורך כשעה ומתאים לאנשים אשר רכשו את מיומנות הקריאה, וניתן לבצע אותו לרוב החל מגילאי שבע. במהלך המבחן יושב הנבדק מול צג המחשב ומבצע מטלות מגוונות כאשר בטרם כל מטלה ישנו אימון, על מנת להבטיח כי הנבדק אכן הבין את המשימה. בתום המבדק נשלחים הממצאים לניתוח סטטיסטי לצורך השוואת הממצאים לנורמות המקובלות.

מבחן BRC: אבחון וטיפול באמצעות מרכז הבעה
אבחון BRC כאמור הינו אבחון נוירו קוגניטיבי ממוחשב שמטרתו להציג תמונה כוללת ומקיפה של הקושי והיכולת הקוגניטיביים של המטופל, בנוסף למצבו בהיבט הרגשי והחברתי. האבחון הוא כלי המסייע להתאים את דרכי הטיפול לצרכיו האינדיבידואליים של המטופל. מטרת האבחון הוא לא רק לבחון את הקיף מימדי הקשב והריכוז, אלא ישנה גם הערכה רגשית תפקודית, אשר סממניה הם חרדה, דיכאון וכן דמנציה ופגיעות ראש .MCIדוחות האבחון שיחזרו לאחר הניתוח יציגו תמונה מדויקת של הפרופיל הרגשי הקוגניטיבי של הנבחן לאחר ההשוואה לנורמות, ובאמצעות ניתוח הממצאים תורכב תוכנית טיפול פרטנית למטופל. במרכז הבעה קיימים אמצעי טיפול מגוונים הכוללים את הטיפול הפסיכולוגי, אשר נועד לסייע במצבים של מצוקות נפשיות ובהפרעות הנובעות ממשברים, באמצעות אינטראקציה בין המטפל למטופל. כיום נהוג לשלב בטיפול הפסיכולוגי אלמנטים נוספים על מנת לייעל את הטיפול. אסכולת טיפול חדשנית נוספת, המהווה חלופה לטיפולים המיסיונריים היא הטיפול ההתנהגותי הקוגניטיבי, שמטרתו שינוי דפוסי התנהגות וחשיבה של המטופל כאמצעי לשיפור איכות חייו תוך ביסוס ההנחה כי הקושי הרגשי נובע מדפוסי חשיבה והתנהגות בלתי יעילים. הטיפול מתאים לכל שכבות הגיל ומוענק במסגרת קבוצתית או פרטנית בהתאם לצרכי המקרה.

צור קשר עם מכון חיבורים

[contact-form-7 id=”86886″ title=”Appointment_מכון חיבורים”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה