תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז הלמידה בדרכי – אלמוג בן שחר

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז למידה בדרכי – התמודודות עם לקויות למידה

מרכז הלמידה בדרכי הממוקם בחיפה נועד לעזור ולתמוך בתיכוניסטים או בוגרים המרגישים שהם לא ממצים את מלוא הפוטנציאל שלהם במסגרת הלימודית שבה הם נמצאים. מטרת המרכז הינה להעניק לכל תלמיד ותלמידה הפונים לעזרה את תוכנית הלימודית המתאימה ביותר, זו שתאפשר להם לממש את הפוטנציאל שלהם בצורה מלאה ומוחלטת. תוכנית זו נשענת בראש ובראשונה על הצרכים של כל תלמיד, וגם על רצונותיו.

כך, מספק מרכז הלמידה והתמיכה בדרכי משענת ותוספת מפרה למערכת החינוך, שבמימדיה הגדולים לא תמיד יכולה לספק את כל אלו לתלמידים. בעזרת יחס אישי ואדיב, התנערות מהאשמת התלמיד בכישלונותיו והנחייתו לנתיב ההצלחה, מרכז הלמידה בדרכי מאפשר לכל תלמיד ולכל בוגר למצות את מלו הפוטנציאל שלו, בזכות התאמת התוכנית בשבילו, ולא להיפך. בנוסף, מספק מרכז הלמידה בדרכי ייעוץ, כוונה והדרכה עבור תלמידים הסובלים מלקויות למידה.

לקויות למידה

לקויות למידה זהו מצב קוגניטיבי של ילד או מבוגר, המונע ממנו ליישם חומר לימודי בצורה מקובלת כיום במערכת החינוך. לקויות למידה מוגדרת בתור יכולת מועטה או חוסר יכולת להתמודד עם התחומים הבאים (אחד מהם, חלקם, או כולם): קורא, כתוב, חשבון ושפה זרה.

לקויות למידה מאובחנות בעזרת אבחון דידקטי או פסיכודידקטי, במהלכו קובע המאבחן האם הסיבה לכישלונותיו של התלמיד הינה בו בעצמו (כלומר, עקב חוסר רצון, עניין וסירוב להשקיע מאמץ), או שמדובר בלקויות למידה שמפריעות לתלמיד ליישם את החומר כמו כולם.

לאחר אבחון לקויות למידה, יש להתאים את דרך הפעולה המתאימה עבור כל ילד. יש שיעדיפו לקבל כמה שיותר הקלות בבתי הספר ובאוניברסיטאות. אך דרך נוספת הינה שימוש בהוראה מתקנת ומציאת שיטת למידה שתתאים לתלמיד ותעזור לו להצליח באמת ובתמים.

לעיתים לקויות למידה מאובחנות בשלבים מאוחרים יחסית, מה שמסביר כישלונות קודמים, וגם מאפשר להתחיל בדרך חדשה, ללא כישלונות.

מרכז הלמידה בדרכי ומנהלתה אלמוג בן שחר והתמודדות עם לקויות למידה

מרכז הלמידה בדרכי תחת ניהול של אלמוג בן שחר מספק מענה רחב ביותר עבור תלמידים או בוגרים הסובלים מלקויות למידה שונות. על מנת לעזור לכל תלמיד הסובל מלקויות למידה להצליח בבגרויות ולקבל קרש קפיצה טוב לחיים הבוגרים, מרכז הלמידה בדרכי מספק את מלוא תשומת בלב ומשקיע רבות בפיתוח תוכניות לימוד מותאמות אישית לכל תלמיד. על מנת להשיג מטרה זו הלימודים נערכים בקבוצות קטנות, בהן ניתן להעניק את תשומת הלב המקסימאלית לכל תלמיד.

מרכז הלמידה בדרכי עוזר גם לאנשים שסיימו את שירותם הצבאי, ומעוניינים לבצע השלמת בגרויות, על מנת להתחיל את תהליך הלימודים הגבוהים. במסגרת מרכז הלמידה הם מקבלים את כל הכלים להצלחה, כולל אימון במיומנויות למידה שיעזרו להם להתמודד עם הלימודים הגבוהים בשלבים מאוחרים יותר.

הדגש של מרכז לימודי בדרכי הינו על יחס אישי והשקעה ביצירת סביבה חינוכית נעימה ומפרה, המדגישה את יכולותיו של כל תלמיד, ולא את חסרונותיו, ומאפשרת לכל אחד למצוא את האמונה בעצמו ובכישוריו. הביטחון העצמי שמעודד מרכז הלמידה בדרכי מאפשר ליצור את ההצלחה העתידית של כל תלמיד. 

נכתב ע”י: מערכת קשב וריכוז

פורסם בקטגורית: מרכזי למידה

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה