תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז נדב דורון – היפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

היפראקטיביות

לרוב כשחושבים על המושג “היפראקטיביות” חושבים על ילד שלא יכול להפסיק לזוז. אמנם התזזיתיות הפיזית היא מאפיין של היפראקטיביות אך היא חלק ממכלול של מאפיינים המשפיעים על חייו של הילד במגוון תחומים – למידה, חברה, הערכה עצמית, משפחה ועוד.

מרכז נדב דורון מעמיד לרשות ילדים היפראקטיביים אפשרות חדשה ללמידה – מורים ומנחים המכירים את הקשיים איתם מתמודדים ילדים היפראקטיביים, ויודעים להתאים לכל ילד דרך לימוד היוצרת אצלו חוויה של הצלחה. דרך הלמידה במרכז מבוססת על שיטת ניתוח התנהגות, אשר פותחה והוכחה מחקרית בארצות הברית, תוך שילוב דיסציפלינות שונות היוצרות מענה מקיף ואישי. מייסד ומנהל המרכז הוא נדב דורון- מנתח התנהגות מומחה, מרצה אורח באוניברסיטאות ומכללות.

היפראקטיביות על קצה המזלג

כאשר מדברים על היפראקטיביות מתכוונים, לרוב, ל- ADHD, מונח המתייחס למתבגרים וילדים החווים קשיים כרוניים בקשב, ריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות. קיימות גישות מקצועיות המתייחסות ל- ADHD ולמקור הבעיה בצורה שונה, אך רוב התפיסות מסכימות כי הסימפטומים הבאים לידי ביטוי בחיי היום יום כגון הפרעות בכיתה, תזזיתיות, חוסר סבלנות ואי מיצוי הפוטנציאל האינטלקטואלי של הילד הם ביטויים לבעיה עמוקה יותר, הדורשת כלים אפקטיביים שיאפשרו לילד להתגבר על התסכולים הנובעים ממצבו.

מטפלים בבעיה, מוותרים על התרופה

ילדים רבים הסובלים מהיפראקטיביות לוקחים תרופות המשפיעות על התנהגותם, ומאפשרות להם התנהגות תקינה בכיתה או בבית. תרופות אלה משפיעות לזמן קצוב, ומומחים מדגישים כי התרופות אמנם מטפלות בסימפטומים, אך הבעיה בעינה נשארת אם לא ניתן מענה מקיף, המספק לילד כלים ופתרונות הנוגעים למקור הסימפטומים.

במרכז נדב דורון אנו נוקטים בגישה שבאה לספק מענה לבעיה, מתוך ידיעה שכאשר הילד יקבל את הכלים הנכונים, הסימפטומים יחלשו. אנו לא ממליצים על לקיחת תרופה או אי לקיחתה, זה תפקידם של רופאים ומאבחנים, עם זאת אנו מזמינים כל ילד וכל הורה ליהנות מתהליך למידה המתאים לילד ועונה על צרכיו, בצורה אישית ומבוקרת.

מרכז נדב דורון, תהליך למידה ייחודי

בתי הספר דורשים מתלמידיהם לעמוד בסטנדרטים מסוימים של למידה. כאשר יש ילד יוצא דופן, שאינו מתאים לתהליכי הלמידה הסטנדרטיים, הוא מקוטלג כיוצא דופן או כ”מופרע” של הכיתה.
במרכז נדב דורון אנו מאמינים, קודם כל, שחוויה של הצלחה היא הבסיס לתהליך למידה נכון ואיכותי. ילדים הסובלים מהיפראקטיביות סופגים זרם מתמיד של כישלונות ואכזבות וכתוצאה מכך נפגעת האמונה שלהם ביכולותיהם ובכישרונותיהם הייחודים.

• הלמידה במרכז מבוססת על דרך לימוד שהצלחתה הוכחה במחקרים מדעיים.

• מתקיים מעקב שוטף אחר כל תלמיד באופן אישי. כאשר הנתונים שנאספים מסייעים ליצירת תוכנית לימודים מדויקת העונה על צרכיו.

• במרכז יוצרים תהליך למידה המותאם לכל אחד מהתלמידים. הלמידה מתבצעת בקבוצות קטנות או באופן פרטני על מנת לספק לכל ילד את תשומת הלב לה הוא זקוק.

• במרכז מושם דגש על למידה איכותית, כך שהמטרה היא שהילד לא רק יזהה את האותיות אלא ידע לקרוא בצורה שוטפת ומהירה, מבלי לוותר על הבנה מעמיקה של הטקסט הנקרא.

גם הילד שלכם יכול

במרכז אלף בית אנו יודעים כי כל ילד יכול ללמוד! רק צריך לתת לו את הכלים המתאימים, ויחד איתו למצוא את דרך ללמוד ואת הקצב הנכון.
אתם מוזמנים להגיע לשיחת היכרות ללא התחייבות במרכז נדב דורון, השוכן בלב תל-אביב (חניה צמודה לבאי המרכז), ולהכיר את הצוות שיעניק לילד שלכם (ולכם) חוויות של הצלחה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה