תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מש”י- מרכז שיפור יכולות – אבחונים דידקטיים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מש”י הוא מרכז הדוגל בתפיסה הוליסטית השמה דגש על צרכי הפרט בכל שלבי התפתחותו, מינקות ועד בגרות. המרכז נוקט במגוון גישות טיפוליות שמטרתן למנוע כשלים התפתחותיים, ולתמוך בילד תוך פיתוח האינדיבידואל האישי שלו. מש”י מורכב מצוות מקצועי ומהימן אשר מרכיב מערך טיפולי מגוון מתוך מטרה לתת את המענה המדוייק ביותר עבור כל ילד. מש”י מתמחה בתחום הפרא- רפואי הכולל בין היתר ריפוי בעיסוק ופיסיותרפיה התפתחות, בתחום אבחון דידקטי שעליו נרחיב מיד ובתחום הרגשי החל מרכיבה טיפולית ועד שיאצו.

אבחון דידקטי

אבחון דידקטי הוא תהליך אבחוני, במהלכו איש מקצוע מתחום ההוראה מתאר ומקטלג לקויות למידה אצל הנבדק. אבחון דידיקטי בודק יכולות קוגנטיביות המורכבות מחשיבה ועיבוד מידע, יכולות קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה וזיכרון. אבחון דידקטי מטרתו לעזור במציאת השורש לקשיי למידה. אבחון דידקטי מאפשר לבנות תוכנית לימודים אישית המותאמת ליכולתיו של המאובחן. באופן זה יוכל התלמיד לממש את הפוטנציאל המלא שלו מבלי לחוש פגיעה בביטחון העצמי שלו. אבחון דידקטי משפר תוכנית לימודים קיימת או בונה חדשה, כזו שתאפשר למאובחן לעמוד בדרישות המערכת מבלי להכשל.

אבחון דידקטי נולד מהצורך לסייע בכל הקשור לליקויי למידה. אבחון דידקטי ממפה את הקשיים לצד הכשרונות של המאובחן בתחומים השונים. אבחון דידקטי מאפיין מיומנויות למידה בסיסיות תוך תיאור הפן ההתנהגותי. כמו כן, אבחון דידקטי מאתר את אסטרטגיית הלמידה הקיימת אתצל המאובחן והאם הן משרתות או מכשילות אותו. במידה והיא מקור הבעיה לקשיי הלמידה ולכשלים היא תוחלף באחת המתאימה ליכולתיו של הנבדק. אבחון דידקטי, אם כן, הוא המקום להתחיל בו כאשר הילד או המבוגר נתקל בקשיים בלמידה המשפיעים על השגיו והיה רוצה לגלות את שורש הבעיה.

מש”י מתמחה בתחום הדידקטי

מש”י עוזר לתלמידים בכל הגילאים והרמות לצאת ממעגל הבושה של ליקויי למידה. אבחון דידקטי מדוייק ומקצועי יאפשר לילד לקבל את התנאים המוצלחים ביותר על מנת לקבל את הציונים הראויים ליכולתיו. התחום הדידקטי במש”י הוא נרחב ומגוון. הורים רבים נלחצים כאשר הילד שלהם לא עומד בציפיות המערכת. כנ”ל לגבי הקושי העלול להתעורר במעבר לכיתה א’. אצל ילדים רבים נתפס המעבר הזה כלא פשוט כלל וכלל, ופעמים רבות ההורים, עם כל רצונם הטוב, לא מצליחים להשרות שלווה בילד המודאג. הסיבה לכך, נעוצה ברבים מן המקרים בחוסר ידע וניסיון של ההורים. מש”י נרתם לטובת ההורים ועובד עם הילד לקראת המעבר המשמעותי בחייו.

בעיית החינוך בארץ היא בעייה ידועה ונפוצה לצערם הרב של הורים רבים, המשתוקקים לתת לילדם את החינוך הטוב ביותר. מערכת החינוך על פי רוב, אינה מותאמת להתגמש אל מול תלמידים במספר הולך וגודל, אשר מחזיקים תפיסת לימוד שונה מן המקובל. תופעה זו יוצרת תסכול אדיר אצל ילדים רבים הגדלים במערכת לא יצירתית הגורמת להם לחוש נחותים לעומת חבריהם לספסל. כאן נכנס מש”י לתמונה ועוזר באבחון דידקטי וטיפול מותאם לתת לילד את מה שהוא צריך מבחינת אישיותו וכשרונותיו. לימוד נכון של אסטרטגיות למידה אישיות הוא הדבר המפריד בין כישלון חרוץ וידוע ומתמשך לבין הצלחה בלימודים ללא סבל.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה