תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מש”י- מרכז שיפור יכולות – דיסלקציה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מש”י- מרכז שיפור יכולות

המרכז לשיפור יכולות נפתח על מנת לסייע להורים אשר מעוניינים לפתח ולשפר את יכולתיהם של ילדיהם. שינו צורך הולך וגובר שנים האחרונות לשימת דגש ותשומת לב על כל התחום שנקרא ליקוי למידה, הפרעות קשב וריכוז, דילסקציה ועוד קשיים הקשורים להתפתחות הילד. מש”י מתייחס להתפתחות הילד בגישה הוליסטית ומתאים את הטיפול לילד באופו אינדיבידואלי. במרכז שיטות רבות , צוות מקצועי ומנוסה בעבודה רגשית מול ילדים בכל הגילאים.

דיסלקציה- מהי דיסלקציה?

הגדרתה המדוייקת של דיסלקציה שנוי במחלוקת , אך על פי הממצאים האחרונים דיסלקציה פירושה קשיים בקריאה. העוסקים ברפואה גורסים כי דיסלקציה מקורה בבעיות ניורלוגיות-גנטיות, הפסיכולוגים מנגד טוענים שאין הסבר מדויק להופעת דיסלקציה והסיבה לכך משתנה מאדם לאדם. עדיין ישנם רבים אשר מתייחסים לדיסלקציה כקושי בקריאה, כתיבה ורכישת שפה. זאת יש להבדיל מתופעת הדיסגרפיה שבאה לידי ביטוי בקשיים בכתיבה בדגש על איות. יש האומרים שעבור חלק מן הצורות של דיסלקציה ודיסגרפיה מדובר בשתי צורות של אותה לקות למידה.

חשוב לדעת : דיסלקציה היא ליקוי הלמידה הנפוץ ביותר, כאשר 20% הסובלים ממנה הם גברים לעומת 5% של נשים. אין קשר כלל ועיקר בין רמת אינטילגנציה לבין דיסלקציה כפי שחשבו בעבר. הזמן גילה שההיפך הוא נכון: אנשים רבים אשר יש להם דיסלקציה הם בעלי רמת משכל גבוהה במיוחד, יכולת יצירתית מפותחת ומחשבה מקורית. לרוב, הסימפטומים של דיסלקציה מופיעים בשלב הילדות כגון: קשיים בהעתקת טקסט,קושי בשינון האלף-בית ולוח הכפל, בלבול בצבעים, בצורות ועוד.

דיסלקציה- אבחון וטיפול

המרכז לשיפור יכולות מציע אבחון כבר מגיל מוקדם בו מופיע הקושי ברכישת מיומנויות קריאה וכתיבה. בעזרת אבחון דידקטי איש מקצוע מנוסה ממקד ומסווג דיסלקציה על פי הממצאים שעלו באבחון. חלק עיקרי מהטיפול הוא לימוד קריאה באופן נגיש ונוח לילד ורכישת אסטרטגיות להתמודדות עם טקסטים כתובים. מכיוון שאין ביכולתו של המטפל להעלים את הלקות באופן אבסולוטי, עליו ללמד את הילד כיצד להשתמש בה לטובתו, או יותר נכון כיצד לעבוד איתה כדי שזו לא תגרע ממנו ליישר קו עם חבריו בגן או בספסל הלימודים.

חלק נוסף וקריטי בטיפול הוא חיזוק בתחום הרגשי- חברתי. כידוע, בעקבות ליקוי למידה עלולות להתפתח בעיות נוספות במישור החברתי, וזאת מפני שהמסגרת החינוכית לא תמיד יודעת כיצד להתנהל כשורה מול ליקויי למידה. הדבר עלול ליצור תגובות לא נעימות של החברים בני גילו של הילד. על מנת לרכך מצב מורכב זה ניתן דגש על מידע אמין וברור אודות הליקוי. כמו גם פיתוח דימוי עצמי תקין, העצמת כשרונות ויכולות אישיים כחלק מטיפול רגשי הופכים את הקושי לקל הרבה יותר.

לסיכום, אבחון מוקדם וטיפול נכון הופך דיסלקציה מאוייבת לחברה. ילד אשר אובחן כדיסלקט לומד להכיר את המעלות של דיסלקציה אשר מאופיינת בדפוסי חשיבה מיוחדים. מחקרים חדישים מן השנים האחרונות במדעי המוח מצביעים על יכולתם של דיסלקטים לתפוס את המרחב בצורה אינטואיטיבית,  על יכולת לקשור בין אלמנטים או גורמים שלכאורה אינם קשורים זה לזה ויכולת לחבר בין תופעות שונות באופן יצירתי ביותר. אחרי הכל, ישנן שמועות שאלברט איינשטיין היה דיסלקט.  

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה