תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מ.ש.י מרכז שיפור יכולות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

— מ.ש.י הוא מרכז לשיפור יכולות, הממוקם בקיבוץ מעגן מיכאל. את המרכז מנהלת רוזי ארד.

השם מ.ש.י הוא אכן ראשי תיבות של מרכז שיפור יכולות, אבל הוא גם סוג הבד שנטווה על ידי תולעת המשי. הקשר בין השניים אינו מקרי. מסבירה ארד; “מ.ש.י עוזר לילד הצעיר – לפרפר –  להשתחרר מהגולם (תקופת ההבשלה), לפרוש כנפיים יפהפיות ולצאת לאוויר העולם”.

במ.ש.י מגוון טיפולים, המסייעים לתלמידים בשלבים שונים להגיע להישגים טובים, אם לימודיים ואם בתחום ההתנהגותי, חברתי, רגשי, במשפחה ועוד.
במ.ש.י צוות מקצועי מהמעלה הראשונה, המקנה מגוון טיפולים; 
בתחום הפרא-רפואי; בפיסיותרפיה התפתחותית, בריפוי בעיסוק
 ובתקשורת.
בתחום הרגשי; בתנועה, אמנות, רכיבה טיפולית, חיות תרפיה, טיפולים פסיכולוגיים אישיים ומשפחתיים, ביבליותרפיה, טיפולים אלטרנטיביים ושיאצו.
בתחום הדידקטי; אבחון בעברית ובאנגלית, מוכנות לכיתה א
, הוראה מתקנת בעברית, חשבון ואנגלית, העשרה אינסטרומנטלית, אסטרטגיות למידה, ועזרה בהכנה לבגרות וכתיבת עבודות.

האווירה במ.ש.י אוהבת ומקבלת. זו הסיבה שהמקום משרה שלווה על הבאים אליו. הצוות שם את הדגש על אמפתיה, קבלה, פתיחות, אוזן קשבת, הבנה, גמישות ויצירתיות. זו הסיבה שכל מי שפונה למ.ש.י מצליח להתגבר על הקשיים שבגללם פנה למרכז.

אחת ההצלחות הגדולות של המרכז הוא בהיותו מרכז למידה שמוביל את הפונים להצלחה בלימודים. המטופלים עוברים אבחונים, שבהתאם להם מותאמים הטיפולים היעילים ביותר. כך, למשל, לפונים בשל בעיות לימודיות מתבצע אבחון דידקטי, הבודק שאכן התלמיד סובל מחסך לימודי ולא מבעיה אורגנית, כמו הפרעת קשב וריכוז. תלמיד שכזה מופנה לקבלת הוראה מתקנת, בדרך כלל במקצועות שבהם הוא מתקשה. רוב התלמידים שמופנים להוראה מתקנת הם בגילאי בית הספר היסודי, בדרך כלל מכיתה ג’ ומעלה, אז כבר נוצרים חסכים לימודיים שמצריכים פנייה לקבלת עזרה. בגילאים מבוגרים יותר, מעבירים לתלמידים הכשרה שמטרתה רכישת אסטרטגיות למידה.
הלימודים במרכז הלמידה מיועדים לבני כל הגילאים. כך נהנים הפונים למרכז בגילאי חטיבת הביניים והתיכון במידע ותרגול בתחום כתיבת עבודות, הכנה לבחינות, התמודדות עם חרדת מבחן, כתיבת מבחן בדרך הטובה ביותר, שליטה בחומר הלימוד, הקניית דרכי עבודה יעילות, כמו שליטה בזמן ועוד.
אומרת רוזי ארד; “למי שפונה למרכז שיפור יכולות מובטח טיפול ענייני, רציני ויעיל. התלמיד עובר אבחון ובהתאם לתוצאות נקבעת דרך העבודה איתו. מגוון הטיפולים והאפשרויות שהמרכז מציע, הופכים אותו לאטרקטיבי לכל. כך יכול תלמיד שפנה עם קשיים בלמידה לקבל סיוע בתחום המוטורי, אם אובחן עם בעיה שכזו, על ידי טיפול באומנויות, ריפוי בעיסוק, טיפול אלטרנטיבי, שיאצו ועוד. תלמיד אחר, עם בעיות רגשיות וחברתיות, יכול להיות מטופל ברכיבה טיפולית, בתרפיה באמצעות חיות, בטיפול פסיכולוגי ועוד. אין ספק שהיכולת של המרכז לספק מגוון אדיר של טיפולים היא זו שמעמידה אותו בשורה ראשונה עם מיטב מרכז הטיפול בארץ”.
לפעמים, נכנסים למקום מסויים והמקום משרה אווירה של נועם ואנרגיה טובה

וזה ללא הסבר הגיוני. זה מה שקורה במש”י – התחושה היא של קבלה, הבנה
אוזן קשבת, פתיחות, גמישות ויצירתיות.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה