תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ניר ישינובסקי – מרכז למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז נ.י. בהנהלת ניר – מרכז למידה

ניר הוא מומחה להוראת מתמטיקה ואנגלית, מורה ומרצה במכללה למינהל. כמורה, ניר מלמד בשלושה בתי ספר באזור השרון- יסודי, חטיבת ביניים ותיכון- תלמידים מגילאי 6-18. בנוסף ניר עובד עם סטודנטים לקויי למידה, אותם הוא מלמד אנגלית , ובעבודתו עמם הוא משלב הוראה מתקנת וכן הקניה של אסטרטגיות למידה, וכן עם תלמידים לקויי למידה שנפלטו ממערכת החינוך או מועמדים לנשור ממנה.
ניר הוא בעל ניסיון רב בהכנת בני נוער לבחינות הבגרות במתמטיקה ואנגלית. מניסיונו במהלך שנות עבודתו למד ניר עד כמה חשוב להביא בחשבון את העובדה שללמידה בגילאים אלו מתלווים קשיים וסוגיות נוספות, הנגזרות באופן טבעי מגיל ההתבגרות (שינויים הורמונליים, טרדות חברתיות ותנודות רגשיות- כל אלה מאפיינים את שנות ההתבגרות ומשפיעים על יכולות הלמידה ומשאבי הריכוז של המתבגר). לכן, גם בעבודה עם מתבגרים ניר משלב טכניקות ואסטרטגיות למידה המותאמות ללומדים מתבגרים, שעבורם לעתים קרובות התגייסות ללמידה מתרחשת פחות בקלות לעומת תלמידים בגילאים צעירים או בוגרים יותר.
ניר בעל הכשרה בתחום האימון האישי, ובכל תחומי עבודתו הוא משלב יסודות מעולם האימון על מנת להעצים ולחזק את הלומדים עמו, ובכך לקדם אותם באופן מיטבי.

מרכז נ.י. לשיעורים פרטיים ולאימון
מרכז ניר ישנובסקי עוסק בהוראה פרטנית וקבוצתית, המשלבת בתוכה שיטות של הוראה מתקנת ואימון אישי. הוראה מתקנת, כשמה כן היא: היא נועדה לתקן את הרגלי הלמידה שהתלמיד סיגל לעצמו, במצבים שבהם נראה שהישגיו לא הולמים את המצופה מגילו או רמת האינטליגנציה שלו. במצבים כאלה ייתכן מאוד שהקושי נובע מבעיה באופן הלמידה. על מנת לעמוד על מקור הקושי התלמיד צריך לעבור בשלב הראשון אבחון דידקטי (או פסיכו-דידקטי, אם יש חשד שהקושי נוגע גם להיבטים רגשיים). בהתאם לתוצאות האבחון נבנית ומעוצבת תכנית ההוראה המתקנת- פרטנית ומותאמת לכל תלמיד, קשייו וצרכיו.
במרכז נ.י. נעזרים באבחון הדידקטי לא רק על מנת להבין את קשיי התלמיד אלא גם את נקודות החוזק שלו. ההתמקדות בהוראה מתקנת אינה רלוונטית רק לחומר הנלמד באותו שלב אלא ללמידה בכל ההקשרים. בין היתר, לומדים התלמידים במרכז כיצד לקרוא שאלה, כיצד לענות תשובה, איך להתמקד במה שנדרש במשימה, כיצד לקרוא סוגים שונים של טקסטים ולהוציא מהם מידע ועוד.
ניר עובד גם באופן פרטני וגם במסגרות קבוצתיות. הן בקבוצה והן בשיעור הפרטני, ניר תמיד משלב יסודות של הוראה מתקנת, מתוך ההבנה שלקריאת החומר, ארגון החומר, הבחנה בין עיקר לטפל ועוד מיומנויות- יש משקל מכריע בחווייתו של התלמיד במהלך הלמידה, ולהצלחתו.

אימון אישי
לאלמנטים של אימון אישי יש חשיבות רבה בהוראה. אסטרטגיות שמוקנות במסגרת האימון האישי עשויות להוות זרז ללמידה. שינויים המתרחשים מתוך האינטראקציה בין המאמן למאומן לרוב מניעים שינויים באקלים הרגשי וההתנהגותי בחייו של המאומן. בגלל שהיבטים אלו הם מאוד בסיסיים, משפיעים ומושפעים כמעט מכל תחומי החיים, הם יכולים להוות “שער” לשינויים נרחבים גם בתחומים אחרים, במיוחד בכל הקשור להתנגדויות, חרדה או יאוש שהתלמיד מגלה ביחס ללמידה (ולרוב נובעים מההיסטוריה של כישלונות העבר). ניר מעיד שחשוב להעניק לתלמיד קודם כל חוויה של הצלחה, ולכן תמיד מתחילים מהנקודות בחומר שהתלמיד שולט בהן, ולאחר שהתלמיד ביסס את בטחונו במקומות אלה, אפשר להתקדם עמו לצעדים הבאים. עבור ניר, האימון האישי הוא כלי להגיע אל התלמיד לא רק מהמקום של השיפור הלימודי, אלא באמת להראות לו דרך לשפר את איכות חייו מול ההתמודדות עם הלמידה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה