תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

עינת לביא – ליקויי למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקויות למידה הן הפרעות אשר מתפתחות בגילאי שונים אצל ילדים ותלמידים. שנים רבות חקרו מערכות החינוך, המדע והרפואה את תחום זה והגיעו למסקנות ודרכי טיפול איכותיים. כיום, מערכת החינוך הישראלית מכירה בתלמידים וילדים בעלי לקויות למידה רק לאחר שעברו אבחון מקצועי ואיכותי. לאחר האבחונים, מתקבלת חוות דעת מקצועית אשר מפרטת את המאפיינים וההשפעות של הלקות הספציפית. בהתאם לכך, ניתנות התאמות והקלות לתלמידים ובכך נוצר שוויון הזדמנויות בין כל ילדי הכיתה, ללא קשר למאפיינים אישיים.

 

לקויות למידה יכולות להיווצר מגורם אחד מרכזי או שילוב של כמה גורמים. הגורמים יכולים להיות לחץ קיצוני על הילדים, קושי אחר שמשפיע על תהליכי למידה, קשיים חברתיים שבאים לידי ביטוי בלקות למידה ועוד. גורם עיקרי וחשוב הוא שינוי במערכת הנוירולוגית של האדם, שינוי אשר נוגע בכמה אזורים במוח וגורם לשינויים קיצוניים (שינויים תפקודיים וביו-כימיים של המוח).

 

לקויות למידה מוגדרות היום במונחים מקצועיים וניתן לטפל בהן ביעילות וברמה טובה מאוד. לקויות למידה שכיחות הן דיסגרפיה, דיסקלקוליה ודיסלקציה. יכולות רכישת מיומנויות יסוד כגון כתיבה, קריאה וחשבון נפגעות משמעותית. במידה והפרעות אלו אינן מטופלות בזמן הנכון, נוצר “כדור שלג”- הילד פותח פער משמעותי מבני גילו, כאשר בזמן מסוים כבר קשה לסגור אותו. לכן, ישנה חשיבות רבה לאבחון וטיפול בלקויות למידה בגילאים צעירים. בנוסף לכך, לקויות למידה אשר אינן מטופלות בזמן בית הספר, אינן נעלמות ומופיעות וחוזרות בתחומי העבודה, ניהול עצמי והחיים הבוגרים.

 

הילדים חווים משברים וקשיים רבים, שכן הם נמדדים ביחס לשאר הכיתה ואינם מגיעים לתוצאות טובות, על אף שיש להם רצון עז להצליח.עינת לביא הינה מטפלת מנוסה בלקויות למידה ובעבודה עם ילדים ותלמידים. עינת מטפלת בשיטות הפסיכותרפיה הגופנית. השיטה העיקרית אשר בה עינת מטפלת היא שיטת אלבאום.

 

השיטה מבוססת על הידיעה כי באדם קיימות ארבע מערכות טבעיות: מערכת גופנית, מערכת אנרגטית, מערכת קוגניטיבית ומערכת רגשית. ישנו קשר מתמיד בין מערכות אלו ויש לשמור על איזון קבוע ביניהן. במידה וישנה יציאה מאיזון או הפרעה ספציפית באחת מהמערכות, אנו כבני אדם חווים שינויים פנימיים גדולים. שינויים אלו באים לידי ביטוי בהתנהגות, בחשיבה, ברגשות, החלטות, דמיון, מתח פיזי ועוד. ניתן לאבחן את השינויים הללו ולדעת אם הם משפיעים, באיזו מידה, כיצד, על מה ועד כמה הם קריטיים לטיפול.

 

שיטה זו ייחודית כיוון שהיא מאפשרת להעניק טיפול רגשי, במקביל לתרגול טכני. כך, לאחר עבודה על המערכת הרגשית, ניתן להמשיך את הקו המנחה גם במערכת הקוגניטיבית ולהביא את המודעות לכדי יישום. מלבד זאת, ישנה השפעה של האנרגיה והמצב הגופני של הילדים על תהליכי הלמידה.

 

השיטה רואה בגוף האדם ככלי חשוב להתמודדות עם קשיים שאנו חווים. את הטראומות, המתח, הקשיים, הלחצים או החרדות שהילדים מרגישים כתוצאה מלקויות הלמידה, ניתן להרגיש ולראות על הגוף. דרכי הטיפול הן מגוונות ומיוחדות: תרגילי קואורדינציה, גמישות, נשימה מודעת, תיקון היציבה, חשיבה חיובית, עיסוי והרפיית שרירים מתוחים ומתח פיזי, מיקוד החשיבה, חתירה לשקט נפשי מתמיד, חיפוש הרוגע הנפשי ועוד. תופתעו לגלות את הקשר המדהים שבין כל המערכות ועד כמה כל מערכת משפיעה על האחרת.

 

עינת לביא עבדה במסגרות רבות וצברה ותק רב: מטפלת בפנימיית “עלומים” בכפר סבא, עבודה במגוון בתי ספר, הדרכת סטודנטים לפסיכותרפיה גופנית, הנחיית קבוצות משפחה וחינוך ועוד.

 

עינת מזמינה אתכם, ההורים, התלמידים והילדים להגיע לקליניקה פרטית ברעננה ולקבל את הטיפול האיכותי ביותר. תופתעו להכיר את עצמכם מחדש, לצאת למסע שלא ידעתם על קיומו ולקבל שינוי מרענן בחיים, שיביא לתוצאות בשטח, לשקט נפשי.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה