תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

צעדים חדשים – התמודדות עם לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

התמודדות עם לקויות למידה במסגרת “צעדים חדשים”

המסגרת האימונית “צעדים חדשים”

“צעדים חדשים” זוהי מסגרת אימונית חדשנית שפותחה על ידי חגית קליימן צופן. מסגרת זו נועדה לאנשים בכל גיל, ומטרתה לעזור להתמודד עם קשיי קשב וריכוז, על כל המשתמע מכך. חגית מספקת את שיטת האימון הייחודית שלה במסגרת יחידנית או קבוצתית (בהתאם לבחירתו של המתאמן). במהלך אימונים אלה נלמדות שיטות התמודדות מתקדמות מול הקשיים הגורמים קשיי קשב וריכוז – גם למבוגרים וגם לילדים.

תוכנית “צעדים ראשונים” נועדה לעזור לכל אדם שקשיי קשב וריכוז מעיבים על חייו, הן במסגרת הלימודית, הן במסגרת התעסוקתית (לעיתים, תחת השפעה של מצבי לחץ שונים, מתעוררים קשיי קשב וריכוז שהיו רדומים בעבר ומפריעים לתהליך העבודה התקין).

חגית קליימן צופן, המאמנת האישית העומדת בראש “צעדים ראשונים” הינה בעלת ניסיון רב הן בחינוך והן בעבודה עם הפרעות קשב וריכוז או לקויי למידה. ההשכלה של חגית כוללת תואר שני בחינוך והניסיון התעסוקתי שלה – רכזת תחום מתמטיקה בתיכון, משימה שכבר דורשת הכרה של תופעות שונות של הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה.

לקויות למידה והשפעותיהן

לקויות למידה אלה הן תופעות שיכולות להתרחש עם כל ילד בגילאים 7 עד 17. יש חוקרים הסבורים שיש לתופעה זו בסיס תורשתי, אך לא הושגה הוכחה מכרעת לכך. כיום, כאשר מופיעה סבירות לכך שתלמיד סובל מלקויות למידה, מערכת החינוך ממליצה להפנותו לאבחון המתבצע בעזרת השיטה הדידקטית או הפסיכודידקטית. אבחונים אלה דורשים חמש-שש פגישות של הילד או הנער עם מורה מוסמך לערוך אבחון דידקטי, או פסיכולוג ילדים שעושה אבחון פסיכודידקטי, שהוא נרחב יותר, כולל גם הערכה של היכולות האינטליגנציה של הילד (מה שלא תמיד חופף לביצועים גבוהים בבית הספר).

לקויות למידה יכולות להיות חריפות יותר או פחות, כאשר לקויות למידה קלות יותר הינן כאשר מדובר בתחום אחד בלבד, ולא קריטי כמו קריאה או כתיבה, בעוד לקויות למידה חריפות ביותר מקשות על הלימודים כמעט בכל המקצועות הנלמדים בבתי הספר.

“צעדים חדשים” להתמודדות מוצלחת עם לקויות למידה

“צעדים חדשים” מספקים אימונים אישיים או קבוצתיים עבור ילדים ובני נוער המתקשים בלימודים עקב ליקויי למידה, שעלולים פעמים רבות להיות ביטוי של הפרעות קשב וריכוז (חוסר יכולות לקלוט את הכתוב בגלל אי יכולת להתרכז על חיבור האותיות למילים, למשל).

בנוסף, חגית קליימן צופן, בהיותה אשת חינוך בעלת ניסיון נרחב ביותר, מבינה את הקשיים הנלווים המתעוררים כתוצאה מתופעות כמו לקויות למידה, בין אם מקורן בהפרעות קשב וריכוז או לא. ילדים המוגדרים כבעלי לקויות למידה עלולים להיות קורבן להערות פוגעות של חבריהם לכיתה, ובאופן כללי – להיתקל בהרבה קשיים חברתיים.

כמו כן, הבעיה של לקויות למידה לא נעלמת לאחר סיום בית הספר, משום שכיום כל אדם שואף לקבל גם השכלה גבוהה. חגית מעניקה שירותי ייעוץ אישיים ואיכותיים עבור אנשים שסיימו בהצלחה מלאה או חלקית את בית הספר וגם את שירותם הצבאי, וכעת נמצאים בפרשת דרכים, לא בטוחים בעצמם וביכולתם.

“צעדים חדשים” של חגית קליימן צופן תעזור לכל אדם לעשות את צעדיו הראשונים בביטחון מקסימאלי.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה