תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

שרה בן יהוידע – טיפול בהפרעת קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שרה בן יהוידע היא בעלת קליניקה פרטית בירושלים לאבחון וטיפול בילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז. שרה היא גם מאבחנת דידקטית, בעלת ניסיון רב בהוראה. עם הידע הנרחב שלה, שרה מעניקה גם יעוץ חינוכי לילדים ולהורים. שרה התמחתה בטיפול רגשי במכון פעימות באשדוד. כך שרה בן יהוידע מסוגלת לסייע לילדים הסובלים מבעיות רגשיות, תפקודיות ולימודיות כאחד.


אומרת שרה; הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים גורמות להם להתנהגות בעייתית, הן במשפחה והן בחברה. בבית שיש בו מספר ילדים רב, שצריך לנהל אותו בקפידה, ילד שכזה, הזקוק לתשומת לב מיוחדת כל הזמן, יכול להפריע להתנהלות של המשפחה. לא פעם מעורר הילד התנגדות של האחים האחרים, קושי אצל ההורים ובעיות עם המורים. האם העסוקה מאוד עם שאר הילדים, ולא אחת כורעת תחת הנטל. הפיתרון הנכון הוא לפנות לעזרה מקצועית. לכאן נכנסת שרה, המסוגלת לסייע לילד ולמשפחתו. אבחון שהיא עושה לילד מאפשר לתת מידע מדויק על הבעיה ממנה הוא סובל, ולהמליץ אחר כך על הטיפול המתאים. גם הטיפול מתבצע בקליניקה של שרה, כך שהפיתרון שניתן לו הוא אופטימאלי. האבחון באמצעות מבחן
MOXO – בודק את התפקוד של הילד ומדווח על הכשלים והיכולות בתחום הלימודי. אבחון שמתבצע אצל רופא ילדים שהתמחה בקשב וריכוז או נאורולוג, או פסיכיאטר ילדים, נותן הערכה קלינית מלאה הן ברמה המוטורית, ברמה של החושים – טעם, ריח, מישוש, שמיעה וראיה, ברמה של השפה והתקשורת, ברמה הקוגניטיבית, למשל אם הילד סובל מדיסלקציה או היפראקטיביות ועוד.

לאחר קבלת התוצאות מהאבחון ניתן לעבוד עם הילד בהתאם לניסיון של המטפל. כך, למשל, כיון ששרה מומחית לאבחון דידקטי, הילד יכול לקבל הדרכה והכשרה בכל הפן הלימודי. כיון ששרה גם מומחית לטיפול ברגשות, הילד יכול לקבל תמיכה רגשית. כיון ששרה מומחית לקשב וריכוז, הילד יכול לקבל הדרכה איך להתמודד עם ההפרעה בבית ובסביבה. האבחונים הנוספים, המתלווים לאחר ההערכה הקלינית יכולים להיות מבחן טובה, מבחן MOXO, אבחון הדידקטי ועוד, ואלה מאפשרים למטפל לראות את הילד בקשת רחבה יותר של יכולות, כישורים ואף כשלים. האבחון מציין מאיזה בעיות הילד סובל, מנסה לעמוד על המקור לבעיה, מזהה את המערכות בגוף שזקוקות לעבודה ולתגבור וכמובן שולל כל מיני אפשרויות של בעיות או מחלות נוספות.

ילד שמאובחן כסובל מהפרעות קשב וריכוז יכול לקבל הקלות במערכת החינוך. אלה יכולות לבוא בדמות תוספת זמן במבחנים, או מבחנים בעל פה במקום בכתב. אם הילד סובל מדיסלקציה, למשל, ניתן לקבל את ההקלות לאחר אבחון. אם הילד סובל מדיסקלקוליה, למשל, אפשר לקבל שיעורי עזר ממוקדים בהתאם לבעיה. השיעורים יכולים להינתן או על ידי בית הספר, או על ידי מרכז מתיא העירוני. בדרך כלל מעדיפים ההורים לפנות למכונים פרטיים, שם השירות הוא אישי, וההורה מקבל דוחות מעקב שוטפים אחר התקדמות הילד.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה