תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

שרה בן יהוידע – טיפול בלקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שרה בן יהוידע לקויות למידה

כיצד לאבחן לקויות למידה ולטפל בהן בדרך קלה ונעימה? שרה בן יהוידע היא מאבחנת דידקטית, בעלת ניסיון רב בטיפול עם תלמידים לקויי למידה. לדברי שרה, הניסיון שצובר המטפל עם תלמידים מתקשים חשוב במיוחד. בעזרת הניסיון הרב המטפל יכול לחוש בבעיות של הילד ולדעת כיצד לסייע לו. בעיני שרה הטיפול בתלמיד שמגלה קשיי למידה צריך להיות מורכב גם מהתייחסות לפן הרגשי.
לא אחת תלמיד שכזה צובר תסכול רב מהתמודדות עם החומרים הלימודיים בבית הספר, ועד שהוא מגיע לטיפול בלקויות שלו גם צובר תסכולים, כעסים, ועייפות מהתחום הלימודי. לכן חשוב מאוד לדאוג שילד בעל לקויות למידה יגיע לסביבה אוהדת ותומכת, יזכה לאמפתיה ולהבנה מצד המטפל וכך יוכל להתחיל דרך חדשה, שבה לא תימתח עליו ביקורת ולא יהיו כלפיו תביעות ודרישות שקשה לו לעמוד בהן. שרה התמחתה בטיפול רגשי במכון פעימות באשדוד. ההתמחות הקנתה לה מידע וכלים כיצד לעזור לילד בצורה הטובה ביותר, כאשר הוא מגיע אליה עם כשלים מצטברים. לדבריה, לעתים הקושי הלימודי גם משפיע על התחום הרגשי בצורה אקוטית. כך, למשל, ילד שמאבד את הביטחון העצמי, ומכאן הדרך לדימוי עצמי נמוך קצרה במיוחד. לכן בכל מסע של טיפול בלקויות למידה, יש להתחיל את העבודה עם הילד במקום הלימודי שבו הוא שולט, ומשם לאתר את הקשיים שהוא חווה בהמשך. כמובן שחשוב לדעת אם הילד סובל מבעיות קוגניטיביות, כמו דיסגרפיה, דיסלקציה, דיסקלקוליה ועוד. אז צריך לעבוד עמו בגישה הממוקדת לתחום שבו הוא חלש.

הטיפול בלקויות למידה לדברי שרה מתנהל במספר מישורים מקבילים. ראשית על המטפל לדעת במדויק ממה הילד סובל, מה הכשלים שלו אך גם מה היכולות שלו. בנוסף, רצוי לקבל מידע נרחב מטיפולי עבר, אבחונים, מבדקים וכו’. הטיפול בקליניקה הפרטית מתנהל במספר מישורים; גם המישור הלימודי, גם במישור הרגשי וגם במישור ההתנהגותי. השילוב בין כולם מסייע להתקדמות מהירה יותר. כיון שהתחום הרגשי לדעת שרה חשוב במיוחד, יש לו השלכות גם על התחום ההתנהגותי והלימודי. כך, הקניית הרגלי עבודה בכל מטלה לימודית יכולים להשפיע על רמת התסכול של הילד ובהמשך לה על הפחתת עוצמת ההתפרצויות שלו, אם הן קיימות, כתוצאה מתסכול מתמשך.

לדברי שרה, לעיתים מגיעים אליה לטיפול ילדים שיש להם יכולות רגילות, אך סבלו מהזנחה סביבתית של הבית או של בית הספר או של שניהם יחדיו. ילדים אלה מגלים אפאתיה וחוסר אכפתיות בכל מה שקשר ללמידה, ורק טיפול אוהד יכול לסייע להם להעלות על דרך המלך. טיפול במצבים שכאלה צריכים להגיע ממקום שיראה לילד איזו הנאה יש בלמידה. לכן בטיפול בלקויות למידה על רקע זה  משולבים משחקים, כמו משחקי מילים, משחקי שולחן, חידונים ושעשועונים ועוד.  התהליך בקליניקה משולב בהקניית סביבה תומכת, למידה מהנה ויכולת שליטה לילד.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה